Součástí stavebních prací, které by se měly v režii Ředitelství silnic a dálnic naplno rozběhnout příští rok na jaře, bude i kompletní rekonstrukce zmíněné křižovatky.
Ta v současné době působí na hlavním tahu ze Zlína do Otrokovic jako "špunt" a zřejmě nejvíc brzdí a komplikuje dopravu.
"Ještě letos zahájíme přípravné práce," potvrzuje zlínská radní Svatava Nováčková, která má oblast dopravy ve své kompetenci.
"To znamená, že se budou kácet stromy, připraví se projekt pro stavební povolení, navrhnou se trasy objížděk, po kterých budou auta jezdit pod dobu výstavby," vysvětluje radní.
"Chceme tak dostát našim předvolebním slibům," podotýká zlínský primátor Tomáš Úlehla.
Rozšíření posledních několika úseků komunikace I/49 vázlo na tom, že někteří lidé odmítali prodat své pozemky, do kterých mělo rozšíření zasáhnout. V úseku od křižovatky po pilu se městu už podařilo tyto plochy od jejich vlastníků odkoupit. Ve zbývajících lokalitách se mu to ale zatím nepodařilo, a město se proto chystá s majiteli jednat.
K tomu, aby byla celá cesta ze Zlína do Otrokovic kompletně rozšířená do čtyř pruhů, bude ještě nutné upravit úsek od malenovické pily do Louk a od tečovické křižovatky ke Carrefouru.
Z technického hlediska bude asi nejkomplikovanějším úsekem akce rekonstrukce křižovatky. Odbočka z malenovické křižovatky na Tečovice se zaslepí a posune se dál směrem k Otrokovicím. Tím vzniknou dvě křižovatky za sebou ve tvaru T. Bude se muset také udělat nový přejezd přes koleje.
Město se zavázalo, že součástí stavby budou protihlukové stěny a další opatření, která zmírní dopad dopravy na bydlení obyvatel v těsné blízkosti cesty.
"Z pohledu dopadu stavby na životní prostředí je projekt zpracován opravdu velmi pečlivě," slibuje lidem z Malenovic primátor Tomáš Úlehla.