Začátek výluk provázel zmatek

  • 2
Holešovice - Nástupní ostrůvky tramvají v Dejvicích, Holešovicích a na Letné připomínaly včera a předevčírem veřejné čítárny. Jak se tam dostanu? - byla nejčastější otázka těch, kteří je obsypali, aby si mohli přečíst informace o jedné z největších výluk pražské tramvajové dopravy. Pouze pěšky se mohli Pražané dostat například do Veletržního paláce a na Výstaviště.

Mezi ním a Strossmayerovým náměstím tramvaje nejezdí a náhradní doprava neexistuje. Obyvatele Letné zaskočilo, že je o tom Dopravní podnik dopředu neinformoval.

"Mohli nám to alespoň hodit do schránek. Jako by nestačilo, že nám tu od soboty pod okny hlučí buldozery," řekla Helena Čiháková, která bydlí v ulici Dukelských hrdinů. Obchody na této třídě se obávají úbytku zákazníků. Tramvajové linky nyní tuto část trasy objíždějí směrem k Pražské tržnici.

Zmatky Pražanům způsobila rovněž trasa náhradního autobusu, který jezdí ze Strossmayerova náměstí na Špejchar. Nebylo jim jasné, kde jsou umístěny jednotlivé zastávky. Některé lidi to zlobilo. "Je to nanic, co vám mám povídat. Nejdřív výluka Ke Stírce, pak zavřená křižovatka u Národního a teď tohle. Začíná toho být už moc," rozčilil se starší muž na Strossmayerově náměstí.

Většina Pražanů ale výluku brala klidně, ovšem největší zmatky kolem změněných tras tramvají nastanou patrně až dnes, v první pracovní den výluky. Pro obyvatele Holešovic i pro ty, kteří touto oblastí jen projíždějí, nastane nejhorší situace v červenci a v srpnu, kdy bude Strossmayerovo náměstí zcela neprůjezdné ze všech směrů.

Mluvčí Dopravního podniku Zuzana Knoblochová uvedla, že dopravce sice chápe obtíže cestujících při výlukách i při přestupování na náhradní autobusovou dopravu, ovšem rekonstrukce kolejí na této křižovatce byla podle ní nezbytná. "Letos je skutečně více tramvajových výluk než v minulých letech, ale to je dáno tím, že se některé opravy stále odsouvaly. Například kvůli zasedání Mezinárodního měnového fondu či kvůli akci Praha - Evropské město kultury," uvedla Knoblochová.

Současně s rekonstrukcí Strossmayerova náměstí začala o víkendu i výluka ve Vodičkově ulici, přes kterou nebudou jezdit tramvaje až do 15. srpna.

Jak dlouhé musí být výluky?
Radnice Prahy 7 se nedávno obrátila na Dopravní podnik s žádostí, zda by nebylo možné zkrátit téměř tříměsíční tramvajovou výluku na Strossmayerově náměstí. Neuspěla, protože Dopravní podnik tvrdí, že na všechny práce existuje přesný harmonogram, který není možné zkrátit. Jistě, koleje se vyměnit musí. Lhůty pro rekonstrukci dokážou spolehlivě určit pouze odborníci, ale pokud dopravce tvrdí, že opravu zkrátit nelze, nemluví pravdu. Rekonstrukce kolejí na Národní třídě byla oproti plánu o tři dny kratší. Přitom před touto výlukou dopravce rovněž odkazoval na nezkratitelný harmonogram. Nebo se dávají za zkrácení termínu stavby prémie?
                                                                                                         Miloslav Janík

Dělník opravuje koleje na Strossmayerově náměstí. (10. června 2001)

Dělníci opravují koleje. Obyvatele Letné zaskočilo, že je o výluce Dopravní podnik dopředu neinformoval. (10. června 2001)

V létě nejezdily mezi Veletržním palácem a Strossmayerovým náměstím tramvaje a náhradní doprava neexistovala. (10. června 2001)


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Nejlepší videa na Revue