Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Na prvních úsecích D1 začala modernizace, dopravu téměř neovlivnila

  6:49aktualizováno  22:38
Na dálnici D1 ráno začala dlouho očekávaná modernizace. Pracuje se na prvních dvou úsecích. Mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou od 104. do 112. kilometru začali dělníci kolem šesté hodiny rozmisťovat dopravní značení. Práce na silnici neměly na plynulost provozu téměř žádný vliv.

Podle infromací Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nebyly během prvního dne modernizace dálnice D1 hlášeny žádne větší problémy. "V modernizovaných úsecích a jejich nejbližším okolí se neodehrály žádné mimořádné události," potvrdil Jan Studecký z ŘSD.

U Větrného Jeníkova byla už v ranních hodinách doprava svedena do jednoho pruhu. "V úseku je povolená osmdesátikilometrová rychlost a ve směru od Prahy se tvoří kolony, nyní je dlouhá 1,5 kilometru," uvedla ráno policejní mluvčí Dana Čírtková.

Doprava na D1

Situace v zúžených úsecích D1 on-line

Záhy se ale podle reportéra MF DNES na místě situace zlepšila a šňůra aut jela úsekem plynule. Levý pruh bude u Větrného Jeníkova ve směru na Brno podle nového značení při opravách široký dva metry.

"Pracovníci pokračují ve změně dopravního značení směrem k osm kilometrů vzdálenému Pávovu. Dálnice je plynule průjezdná osmdesátikilometrovou rychlostí," dodal reportér.

Práce podle informací Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začínají také mezi 153. až 162. kilometrem od Lhotky po Velkou Bíteš, z pohledu řidičů tam ale omezení začnou až v sobotu.

Na dálnici mezi Prahou a Brnem testuje trasu reportérka MF DNES v autobusu. "Situace je klidná, na místě se zatím nic moc neděje, stojí tam pár aut a kolem nich jsou lidé se značením. Autobus jen krátce zpomalil tak na tu osmdesátku, ale místo je průjezdné," hlásila od Velké Bíteše.

Úsek od Velké Bíteše ke Lhotce mají rekonstruovat firmy OHL ŽS a Alpine Bau. Od deváté hodiny ráno do úseku v obou směrech najíždí první auta s dopravními značkami.  

Fotogalerie

Nejvytíženější silnice v Česku se bude modernizovat za plného provozu. Na Vysočině projede po dálnici během 24 hodin průměrně asi 35 000 vozidel. Podrobnosti o modernizaci dálnice najdete zde.

V Jihlavě připravili na semaforech zelenou vlnu

U Jihlavy budou stavbaři nejprve budovat provizorní přejezdy středního dělicího pásu. Auta kvůli tomu budou jezdit v obou směrech dvěma pomocnými pruhy rychlostí sníženou na 80 kilometrů v hodině.

Primátor Jihlavy Jaroslav Vymazal vyzval řidiče, ať jezdí ohleduplně a předepsanou osmdesátkou. "Provoz na dálnici bude řešen vždy ve dvou pruzích v každém směru. Za této situace není důvod ke sjíždění z dálnice. Varianta cesty přes Jihlavu by řidičům trvala déle," řekl Vymazal.

A dodal, že v Jihlavě jsou připraveni na případný příval aut z dálnice reagovat zelenou vlnou na semaforech.

U Velké Bíteše ve čtvrtek rozmístí tisíc dopravních značek

Mezi Lhotkou a Velkou Bíteší budou dělníci podle harmonogramu, který zveřejnilo ŘSD, do soboty upravovat terén a rozvážet dopravní značení pro dlouhodobou uzavírku začínající v neděli.

Ve čtvrtek se zatím žádné komplikace v tomto úseku nevyskytly. A to přesto, že v úseku má pověřená firma Gefab ve čtvrtek rozmístit tisíc dopravních značek v obou směrech.

To by podle zástupce společnosti Jana Pešky mělo být hotové nejpozději do páté hodiny odpoledne, aby se dělníci vyhnuli odpolední dopravní špičce. Pokud to dělníci nestihnou, budou pokračovat v pátek opět po deváté hodině ráno.

Motoristy v tomto úseku čekají první větší komplikace v sobotu 11. května, ale pouze směrem na Prahu, kde bude provoz sveden do jednoho pruhu a na vozovce se objeví nově nastříkané pruhy. Během neděle pak auta začnou jezdit ve dvou zúžených pruzích u středového dělicího pásu.

Napište nám

Jeli jste po D1? Pošlete nám své postřehy na iDNES@iDNES.cz

Rychlost v tomto úseku pak bude rovněž omezena na 80 kilometrů v hodině. Směrem na Brno se mezi Lhotkou a Velkou Bíteší pro nejbližší dny omezení v dopravě neplánují.

Přestavbu úseku Větrný Jeníkov - Jihlava provede konsorcium Colas CZ a Porr za 649 milionů korun. Mezi Lhotkou a Velkou Bíteší dálnici opraví sdružení firem OHL ŽS s Alpine Bau, které ve výběrovém řízení zvítězilo s cenou 597 milionů korun.

O opravách dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu. Dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celkem je na opravy připraveno 21 úseků od Mirošovic na 21. kilometru po exit Kývalka na 182. kilometru. Celá obnova dálnice potrvá několik let a má stát zhruba 14 miliard korun.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.