Generální finanční ředitelství na železnici "úřadovalo" vůbec poprvé, dosud se jeho zaměstnanci zaměřovali především na automobilovou dopravu. Vzhledem k tomu, že lokomotiva nákladního vlaku s naftou táhla 24 cisteren, je i množství zadrženého paliva rekordní.
"Celkem je to přibližně 1,4 milionu litrů nafty a vzhledem k tomu, že jedna železniční cisterna pojme dvě silniční, je to množství srovnatelné s téměř padesátkou kamionů," popsala premiérový "zářez" daňové správy její mluvčí Jaroslava Musilová.
Zabavený vlak přijel do ČR z Běloruska a podle Musilové ho inspektoři a celníci sledovali delší dobu, v Pardubicích jeho cesta skončila. "Hodnota zabavené nafty je sedmnáct milionů korun, ale to je samozřejmě cena bez daní a marže. Kdyby se palivo dostalo až na benzinky, prodávalo by se mnohem dráž," připomíná mluvčí.
Vlak byl zastaven díky exekuci uvalené na firmu, jež vlak vypravila. Bližší informace budou k dispozici na začátku příštího týdne.