Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Za Valentýna letos Češi utratí 1,5 miliardy

  0:42aktualizováno  0:42
Praha - Už jen zítřek lidi dělí ode dne, na který v kalendáři připadá jméno Valentýn. Ještě před několika lety to pro drtivou většinu Čechů nic neznamenalo. Nyní však mnozí zběsile nakupují dárečky se symbolem srdce. Svátek zamilovaných v Česku zdomácněl. Pro obchodníky znamená svatý Valentýn možnost zvýšit tržby. Podle průzkumu společnosti Factum Invenio letos Češi za dárky k Valentýnu utratí asi 1,5 miliardy. Zamilovaný Čech, který touží dát svoji lásku najevo valentýnským dárkem, bude podle průzkumu 14. února o 384 korun lehčí. Nejoblíbenější je svátek mezi mladými lidmi a studenty. Ve věkové skupině do devětadvaceti let ho budou slavit více než tři čtvrtiny obyvatel. S rostoucím věkem chuť dávat lásku najevo zrovna 14. února klesá. V milosti už je však Valentýn i ve skupině mezi 30 a 44 lety, kde svou vůli oslavit zamilovanost projevuje zhruba každý druhý.

MEX: Svátek zamilovaných v Česku zdomácněl | foto: MF DNES

Praha - Lidé zaplatí za Valentýna přibližně půl druhé miliardy korun. Ve srovnání s Vánocemi je to přesto stále jen zlomek. Za Ježíška letos Češi vynaložili přes 250 miliard. Svátek všech zamilovaných, původem angloamerická tradice, se i tak zabydlel především k radosti obchodníků v našem prostředí nad očekávání dobře. Zařadil se tak po bok dalších převzatých tradic, jako je podzimní Halloween.

Češi nejsou vynalézaví

Náklady na „zamilované dárky“, květiny a přáníčka jsou ovšem stále podstatně skromnější než výlohy v řádu tisíců korun, které předcházejí sváteční pohodě u ozdobeného stromečku. Ve vymýšlení dárků pro svůj protějšek nejsou Češi příliš vynalézaví a drží se spíše osvědčeného. Suverénně nejčastěji darují květiny a cukrovinky. Květinu chystá pro svou polovičku jednatřicet procent z těch, kteří svátek slaví. Tři z deseti plánují nákup bonboniéry. Následují hračky se sedmnácti procenty, parfémy a drobná kosmetika s patnácti procenty. Devět procent zamilovaných dává přednost kultuře. Jak zjistila společnost Factum Invenio, útraty za svatého Valentýna nejsou v populaci rovnoměrně rozložené. Liší se podle pohlaví, vzdělání i bohatství. Kdo chce na Valentýna dostat opravdu drahý dárek, měl by se poohlédnout po partnerovi s vysokoškolským vzděláním i vyššími příjmy.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
Výpadky volebních webů ČSÚ způsobil hackerský útok, oznámil úřad

Sobotní výpadky volebních webů ČSÚ způsobil masivní hackerský útok. Podle úřadu ale útok neovlivnil předávání a zpracování výsledků voleb. Úřad poznatky předá...  celý článek

Místopředsedové ČSSD Milan Chovanec a Lubomír Zaorálek hovoří s novináři před...
ČSSD by mohla skončit v opozici, řekl Chovanec. Sjezd bude v dubnu

Mimořádný sjezd ČSSD by se měl konat v Hradci Králové 7. dubna, řekl po večerním jednání užšího vedení strany její úřadující šéf Milan Chovanec. V tento den...  celý článek

Volební místnosti se uzavřely v sobotu ve 14 hodin a hned se začalo se sčítáním...
S výsledky voleb Češi spíš spokojeni nejsou, ukázal bleskový průzkum

Češi nejsou spokojeni s výsledky voleb. Ukázal to průzkum společnosti Median. Podle něj většina lidí sice nemá obavy o budoucnost demokracie v zemi, dotázaným...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.