Letadlo mířilo z Kypru a po mezipřistání v Aténách mělo pokračovat do Prahy. Severovýchodně od Athén ale nabořilo do kopce a všichni pasažéři zahynuli. - více zde
Z tragédie zpráva viní lidský faktor. Pochybili technici, kteří před letem zapomněli aktivovat tlakový systém, i piloti, kteří systém nezkontrolovali.
O problémech s tlakem jakožto hlavní příčině havárie se mluvilo už bezprostředně po pádu. Vinou neaktivního tlakového systému ubývalo v letadle tím víc kyslíku, čím výš Boeing letěl. Na palubě prudce klesla teplota a piloti i cestující upadli do bezvědomí. - více zde
Za nehodu podle zprávy neodpovídají jen technici a letci, ale i civilní letecká správa, která nedodržela mezinárodní normy kontroly letecké bezpečnosti.
Řecká vyšetřovací komise včera předala zprávu kyperským úřadům a firmě Helios, která se přejmenovala na Ajet. Vedoucí komise Akrivos Tsolakis prohlásil, že věří, že zpráva změní způsob řízení letů na celém světě.