Letecké záběry tragické havárie vlaku ve Studénce

Letecké záběry tragické havárie vlaku ve Studénce | foto: iDNES.cz

Za tragickou nehodu ve Studénce padnou další obvinění

  • 73
Policie potvrdila, že rozšíří počet obviněných za loňskou tragickou nehodu u Studénky. Loni v srpnu tam při nárazu vlaku do zřícené mostní konstrukce zahynulo osm cestujících a další byli zraněni. Dosud kriminalisté obvinili dva inženýry dodavatelské firmy Bögl a Krýsl.

"Předpokládáme, že zahájíme další trestní stíhání, ale zůstává otázkou kdy. V současné době zkoumáme přímou odpovědnost jednotlivých pracovníků. Nedokáži proto v současné době říci žádný termín," řekla iDNES.cz mluvčí novojičínské policie Miroslava Michálková.

Kriminalisté vycházejí ze závěrů znalců, kteří při rekonstrukci mostu objevili celou řadu závad. "Je tam mnoho zanedbání počínaje projektem, technologickými postupy a také tím, co se na stavbě skutečně dělo. Podpůrná konstrukce byla navržena s malou rezervou a při stavbě došlo k určitým pochybením. Konstrukce proto nepůsobila tak, jak měla," řekl Jiří Studnička z ČVUT ČRo1 Radiožurnálu, který o plánovaném rozšíření obvinění informoval.

"Na té stavbě nebylo v pořádku vůbec nic. Chystáme konkrétní obvinění konkrétních osob," uvedl v ČRo1 vyšetřovatel Jiří Jícha. Mělo by jít nejen o zaměstnace firmy Bögl a Krýsl, která se na rekonsrukci podílela, ale i pracovníky hlavního dodavatele společnosti ODS - Dopravní stavby Ostrava.

Všechny články o vlakovém neštěstí u Studénky

Už loni v srpnu obvinila policie za podíl na nehodě inženýry firmy Bögl a Krýsl Zdeňka Malého a Oldřicha Magnuska. Tvrdí, že muži věděli o závadě na mostě, ale neřešili ji.

"Podařilo se prokázat, že konkrétní lidé na této stavbě nesou odpovědnost za nehodu. Bylo jim známo, že se na stavbě vyskytuje závada, a přesto mostní konstrukci nezajistili," řekl šéf vyšetřovacího týmu Jícha. 

Oba obvinění však vinu popírají. "Komponenty, které byly v médiích prezentovány jako příčina havárie a důkaz našeho obvinění, již v době havárie nebyly v podpůrné konstrukci zabudovány a byly vyměněny dva dny před neštěstím. Fotografie, která byla v médiích ukázána, byla z doby výměny těchto komponentů," hájí se. - čtěte Inženýři obvinění z neštěstí ve Studénce podali stížnost

Most se zřítil 8. srpna a  vzápětí do něj narazil mezinárodní rychlík Comenius. Tragédie si vyžádala osm obětí, sedm desítek lidí bylo zraněno. Škoda se pohybuje okolo 180 milionů korun.


Video