Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Za tragickou nehodu ve Studénce padnou další obvinění

  7:51aktualizováno  8:11
Policie potvrdila, že rozšíří počet obviněných za loňskou tragickou nehodu u Studénky. Loni v srpnu tam při nárazu vlaku do zřícené mostní konstrukce zahynulo osm cestujících a další byli zraněni. Dosud kriminalisté obvinili dva inženýry dodavatelské firmy Bögl a Krýsl.

Letecké záběry tragické havárie vlaku ve Studénce | foto: iDNES.cz

"Předpokládáme, že zahájíme další trestní stíhání, ale zůstává otázkou kdy. V současné době zkoumáme přímou odpovědnost jednotlivých pracovníků. Nedokáži proto v současné době říci žádný termín," řekla iDNES.cz mluvčí novojičínské policie Miroslava Michálková.

Kriminalisté vycházejí ze závěrů znalců, kteří při rekonstrukci mostu objevili celou řadu závad. "Je tam mnoho zanedbání počínaje projektem, technologickými postupy a také tím, co se na stavbě skutečně dělo. Podpůrná konstrukce byla navržena s malou rezervou a při stavbě došlo k určitým pochybením. Konstrukce proto nepůsobila tak, jak měla," řekl Jiří Studnička z ČVUT ČRo1 Radiožurnálu, který o plánovaném rozšíření obvinění informoval.

"Na té stavbě nebylo v pořádku vůbec nic. Chystáme konkrétní obvinění konkrétních osob," uvedl v ČRo1 vyšetřovatel Jiří Jícha. Mělo by jít nejen o zaměstnace firmy Bögl a Krýsl, která se na rekonsrukci podílela, ale i pracovníky hlavního dodavatele společnosti ODS - Dopravní stavby Ostrava.

Všechny články o vlakovém neštěstí u Studénky

Už loni v srpnu obvinila policie za podíl na nehodě inženýry firmy Bögl a Krýsl Zdeňka Malého a Oldřicha Magnuska. Tvrdí, že muži věděli o závadě na mostě, ale neřešili ji.

"Podařilo se prokázat, že konkrétní lidé na této stavbě nesou odpovědnost za nehodu. Bylo jim známo, že se na stavbě vyskytuje závada, a přesto mostní konstrukci nezajistili," řekl šéf vyšetřovacího týmu Jícha. 

Oba obvinění však vinu popírají. "Komponenty, které byly v médiích prezentovány jako příčina havárie a důkaz našeho obvinění, již v době havárie nebyly v podpůrné konstrukci zabudovány a byly vyměněny dva dny před neštěstím. Fotografie, která byla v médiích ukázána, byla z doby výměny těchto komponentů," hájí se. - čtěte Inženýři obvinění z neštěstí ve Studénce podali stížnost

Most se zřítil 8. srpna a  vzápětí do něj narazil mezinárodní rychlík Comenius. Tragédie si vyžádala osm obětí, sedm desítek lidí bylo zraněno. Škoda se pohybuje okolo 180 milionů korun.



Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Násilí (ilustrační foto)
Žena měsíce týrala partnera, spal na chodbě a musel plnit rozkazy

Dlouhé měsíce týrání snášel od své partnerky muž na Sokolovsku. Musel plnit její rozkazy, když neposlechl, zbila ho. Žena mu také brala důchod, nutila krást v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Čest práci, pozdravil mladík v bistru a dostal ránu do nosu

Situaci připomínající scénu z filmu řešili v pondělí pozdě večer strážníci v Přerově. Mladík zde v bistru zřejmě z legrace pozdravil příchozího tradičním...  celý článek

Hasiči likvidují po střetu kamionu s osobním autem v Ostřetíně únik 700 litrů...
Tah z východu Čech na Moravu zalilo 700 litrů nafty, tekla do kanálu

Střet osobního auta s kamionem uzavřel v Ostřetíně na Pardubicku hlavní silnici I/35 vedoucí z východu Čech na Moravu. Z nákladního auta vyteklo 700 litrů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.