Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Za podvod ve firmě dostala šest let

  14:37
Praha - Za podvod v hodnotě téměř 20 milionů korun odsoudil Městský soud v Praze bývalou ředitelku firmy Aulis Dagmar Kubátovou na šest let vězení. Částku podle obžaloby Kubátová spolu se svým manželem vylákala z více než padesáti důvěřivých klientů. Kubát byl z líčení vyloučen kvůli dlouhodobé nemoci a bude mít svůj samostatný proces.

Soudkyně Dana Pacholíková poslala Kubátovou, která na líčení nepřišla, do věznice s dozorem a na tři roky jí zakázala činnost ve statutárních orgánech společností.

Advokát Kubátové Václav Plachý, který požadoval, aby byla jeho klientka zproštěna viny, se na místě odvolal. Podle něj byla Kubátová pouhou zaměstnankyní firmy, která neměla dostatek informací ani vzdělání k tomu, aby poznala, že firma jedná nezákonně.

Soudkyně Pacholíková to však odmítla. "Obžalovaná se prokazovala před klienty jako spolumajitelka firmy, podávala jim nepravdivé informace o Aulisu a dokonce se jim představovala s titulem JUDr., ač toto vzdělání nemá," zdůvodnila rozsudek. Státní zástupkyně si ponechala lhůtu na rozmyšlenou. 

Poškození, kterých se k soudu přihlásilo pětačtyřicet, považují celý proces za nespravedlivý, protože nemohli v procesu vystupovat jako poškození, ale pouze jako svědci. Jedna z žen, kterou Kubátovi připravili o peníze za prodej restituovaného domu, po vynesení rozsudku řekla, že Kubátovi měli být souzeni jako zločinné spolčení a jít do vězení na 15 let.

Kubátové soud prokázal podvod za téměř dvacet milionů, i když původně byla částka vyšší o jedenáct milionů, které se kvůli chybějícímu účetnictví firmy nepodařilo prokázat.

Celý proces v kauze Aulis trvá již přes rok a půl. Soudkyně pražského městského soudu Dana Pacholíková je však podle svých slov rozhodnuta ukončit jej do konce roku. Rozsudek nad Kubátovou má být prvním krokem.

Kauza Aulis
Dagmar a Pavel Kubátovi, jako ředitelka a majitel společnosti Aulis, lákali podle rozsudku soudu v roce 1996 přes inzeráty v novinách lidi na vysoké úvěry vkladů. Podle jednoho z poškozených, který nechtěl sdělit své jméno, nabízeli při ročním uložení peněz až čtyřicetiprocentní zhodnocení vkladu.

V září 1997 však Kubátovi firmu prodali a v lednu 1998 skončila v konkursu. Soudní líčení se protahuje, protože několikrát nepřišli důležití svědci, věřitelé proces zdrželi stížností u Nejvyššího soudu, že nemohou v procesu vystupovat jako poškození, ale pouze jako svědci.

Likvidace společnosti
Soudkyně koncem října vyslechla svědky k okolnostem prodeje společnosti Aulis Michalu Tomanovi. Kubátová totiž tvrdí, že v době, kdy firmu prodávali, věřili, že Toman bude pokračovat v její činnosti. O tom, že Toman společnost hodlá likvidovat, prý neměla tušení.

Likvidací Aulisu přišli věřitelé o reálnou možnost získat své peníze zpět. Ze slov Tomanovy bývalé manželky však vyplynulo, že jejich záměr Aulis poslat do konkursu byl předem jasný. Tomanová totiž vlastnila společnost Display, která kupovala obchodní podíly firem, jež šly do likvidace. Display se také později stal společníkem Aulisu.

Dagmar a Pavel Kubátovi, jako ředitelka a majitel společnosti Aulis, lákali podle žaloby v roce 1996 přes inzeráty v novinách lidi na vysoké úvěry vkladů. (31. října 2001)

Dagmar Kubátová (schovává se do bundy) lákala jako ředitelka společnosti Aulis podle žaloby v roce 1996 přes inzeráty v novinách lidi na vysoké úvěry vkladů. (31. října 2001)

Dagmar Kubátová (schovává se do bundy) lákala jako ředitelka společnosti Aulis podle žaloby v roce 1996 přes inzeráty v novinách lidi na vysoké úvěry vkladů. (31. října 2001)

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.