Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Za pád Boeingu může pilot, letiště i počasí

  12:51aktualizováno  12:51
Ani dva roky nestačily na to, aby úřady definitivně řekly, co přesně způsobilo letecké neštěstí, při němž v říjnu 2000 na Tchaj-wanu zahynulo 83 cestujících singapurských aerolinií. Zatímco Tchaj-wan dává vinu posádce letadla a špatnému počasí, Singapur říká, že za vše může tchajpejské letiště.

Tchajwanští a singapurští vyšetřovatelé se tak ani po mnoha měsících nedokázali sjednotit na příčině havárie.

Rada letecké bezpečnosti tchajwanské vlády řekla, že její příčinou může být to, co dělala posádka letadla. Svou roli sehrál i prudký vítr a déšť před tajfunem. Podle zprávy posádka plně nevyužila dostupných informací poskytovaných letištěm a situaci tak neměla pod kontrolou.

Ve zprávě singapurských vyšetřovatelů se naopak uvádí, že "kritickou roli" při katastrofě sehrály závady na tchajpejském letišti.

"Nedostatky ve značení startovací a pojížděcí dráhy, špatná světla a signalizace" prý přispěly k chybě posádky. Stroj přitom odstartoval z uzavřené runwaye.

Tchajwanská strana míní, že sice infrastruktura letiště neodpovídala mezinárodním normám, ale že se její přímý vliv na neštěstí neprokázal.

Letecké neštěstí
Boeing 747-400 singapurských aerolinií směřující do amerického Los Angeles se 179 pasažéry a dvacetičlennou posádkou na palubě se zřítil 31. října 2000 krátce po startu na tchajpejském letišti.

BILANCE NEHODY

Třiaosmdesát mrtvých
Desítky zraněných

Stoupající letadlo po zřícení narazilo do stavebního zařízení na jedné ze startovních drah a rozlomilo se na tři části. Předek se okamžitě vzňal.

Při katastrofě bylo přes padesát dalších lidí zraněno těžce, 44 lidí z neštěstí vyvázlo jen s lehkým poraněním nebo se jim nic nestalo.

Piloti, kteří nehodu přežili, nadále pracují pro singapurské aerolinie, od osudného dne však už letadlo neřídili. Do incidentu byly tyto aerolinie považovány za jedny z nejbezpečnějších na světě.

Hasiči u trosek Boeingu 747-400 singapurských aerolinií, které se za bouře zřítilo na letišti v Tchaj-peji, 31. října 2000

Autoři: , ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Cvičení kybernetické bezpečnosti Locked Shields 2017 v Estonsku
NATO čelí stovkám kyberútoků měsíčně, vylepšuje obranu a hledá zbraně

Dosavadní taktická výhoda na bojišti umožněná technologickou vyspělostí NATO by mohla být vážně ohrožena, pokud spojenci nebudou schopni stoprocentně čelit...  celý článek

Barcelona protestuje proti rozhodnutí Madridu omezit katalánskou autonomii (21....
Neustoupíme, dušují se Katalánci. Jsou ochotni za nezávislost umírat?

Katalánský regionální parlament hodlá dál bránit suverenitu regionu a demokracii, sdělila v sobotu jeho předsedkyně Carme Forcadellová. Politička tak reagovala...  celý článek

Zavražděnou novinářku Daphne Caruanovou Galiziovou přišly do ulic Malty uctít...
Malta nabízí milion eur za informace vedoucí k dopadení vraha novinářky

Maltská vláda nabídla odměnu milion eur (25,7 milionu Kč) a ochranu za informace o tom, kdo zavraždil investigativní novinářku Daphne Caruanovou Galiziovou....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.