Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Za neohlášený pochod zaplatí členové Dělnické strany včetně vedení pokutu

  16:27aktualizováno  16:27
Čtyřicítka lidí z Dělnické strany včetně celého vedení dostane za nedělní nepovolený pochod zřejmě jen pokutu pět tisíc korun každý. Policie nyní kontroluje nahrávky z akce, a je proto možné, že někdo z účastníků neskončí pouze u přestupkové komise, ale bude obviněn z trestného činu.

Policie zadržela i předsedu Dělnické strany Vandase. | foto: Jiří MeixneriDNES.cz

Policie zatkla 39 lidí při pochodu strany z Palackého náměstí k Českému rozhlasu. Pod náměstím I. P. Pavlova již na průvod čekal kordon těžkooděnců a demonstranty si odvedli. Už na náměstí totiž shromáždění rozpustil pracovník magistrátu, ale strana ho neposlechla a vyrazila na neohlášený průvod. - více o pochodu čtěte zde

V policejních antonech skončili kromě předsedy strany Tomáše Vandase i místopředsedové Jiří Štěpánek a Petr Kotáb nebo předseda Dělnické mládeže Martin Zbela a místopředsedkyně Lucie Šlégrová.

"Po podání vysvětlení byli všichni propuštěni na svobodu. Všechny osoby podezřelé z přestupkového jednání budou následně oznámeny na magistrát do dalšího správního řízení," řekla iDNES.cz policejní mluvčí Eva Miklíková.

Za narušení veřejného pořádku a porušení zákona o shromažďování jim zatím hrozí jen pětitisícová pokuta. "Máme ale záznamy z akce a nevylučujeme, že věc v budoucnu nepřekvalifikujeme na trestný čin," doplnila mluvčí.

Dělnická strana kontra rozhlas

Dělnická strana zamířila k Českému rozhlasu kvůli rozhodnutí ředitele Václava Kasíka, který zakázal vysílat dva předvolební spoty strany. Krajně pravicová strana proto už minulý týden podala na Kasíka trestní oznámení kvůli údajnému maření přípravy a průběhu voleb.

Český rozhlas ale straně oplácí stejnou mincí. "Ještě dnes podáváme kvůli těmto spotům trestní oznámení na neznámého pachatele," řekla iDNES.cz mluvčí rozhlasu Eva Tichá.

Z éteru také zmizely dva spoty extremistické Národní strany. V obou případech je rozhlas považuje za rasistické a obává se, že by odvysíláním porušil zákon.

Rozhlas se tak připojil k České televizi. Ta stáhla  z vysílání rasistický klip Národní strany, v němž partaj vyzývá ke "konečnému řešení cikánské otázky". - čtěte ČT nebude vysílat volební klip Národní strany, podá trestní oznámení



Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Policie (ilustrační foto)
Polonahý muž utíkal po Brně s řetízkem, žena na něho křičela „zloděj“

Devatenáctiletý muž starší ženě v Brně přímo z krku ukradl řetízek. Polonahý pak se šperkem pobíhal u hlavního nádraží, kde ale zrovna hlídkovali policisté,...  celý článek

Místo nehody u autobusové zastávky v Hrobu. Díra na boku zdi je po nárazu auta.
V Hrobu řídil bratr patnáctileté, zní z Facebooku. Policie to prověřuje

Vyšetřování úterní nehody v obci Hrob na Teplicku, kde auto srazilo dívku s kočárkem, se zřejmě protáhne. Na sociálních sítích se totiž začaly objevovat...  celý článek

Řidič s autem uvízl na přejezdu u Kolína (18.8.2017)
Řidič nezvládl přejezd, z koridoru u Kolína museli auto odtlačit hasiči

Středočeští policisté a hasiči dopoledne zasahovali na železničním přejezdu u Kolína, kde uvázlo auto na kolejích. Žádný vlak se s vozem nesrazil, spoje však...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.