Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Za nehodu v Eschede hrozí doživotí

  0:01aktualizováno  0:01
V soudní síni města Celle vládlo smutné ticho, když žalobce četl jména mrtvých a zraněných, kteří se stali obětí nejhorší železniční havárie v historii Německa. Celle je nejbližším okresním městem od obce Eschede (nedaleko Hannoveru), kde před čtyřmi lety vykolejil vlak, v jehož troskách nalezlo smrt 101 lidí.

Mezi jinými předměty leželo na stole obžaloby i prasklé kolo, které má dokázat vinu dvou inženýrů Deutsche Bahn AG, Volkera Fischera (56) a Joachima Thila von Madeyského (67), a 55letého Franze Murawy z koncernu ThyssenKrupp. Ti čelí obvinění ze zabití z nedbalosti, které jim může vynést pětiletý až doživotní trest vězení.

Právě prasklina na zmíněném kole počátkem června 1998 způsobila, že rychlovlak ICE opustil ve 200kilometrové rychlosti kolejovou dráhu, dalších 300 metrů pokračoval po náspu a nakonec narazil do mostu. Podél něj se vzápětí rozložil, jako by byl ze stavebnice.

Konstruktéři Fischer a von Madeyski jsou souzeni za to, že umožnili použití gumové manžety na kovových obručích kol. Tedy techniku, která se využívá jen při mnohem nižších rychlostech. Kola prý byla nedostatečně testována a chyběla pravidelná kontrola.

Gumová manžeta se zřejmě během jízdy uvolnila, sklouzla z obruče a destabilizovala celý vlak. Verze obžaloby se opírá o expertizu Darmstadtského institutu pro provozní odolnost, obhajoba zase o dobrozdání některých mezinárodních institucí.

Německý tisk se netají zklamáním, že mezi obžalovanými nefiguruje žádný člen nejvyššího vedení Deutsche Bahn. Jak napsal týdeník Der Spiegel, byli to přitom tehdejší technický ředitel Roland Heinisch a předseda správní rady Heinz Dürr, kteří vyvinutí manžety nařídili. Během zkušební jízdy v jídelním voze se jim totiž nelíbilo klepání, které vydávala ocelová kola, a požadovali rychlou nápravu.

Noční expres vykolejil ve stanici Brühl krátce po půlnoci u výhybky, když se vracel na hlavní trať. Lokomotiva sjela z náspu a narazila do domu, avšak lidi v něm nezranila.

Noční expres vykolejil ve stanici Brühl krátce po půlnoci u výhybky, když se vracel na hlavní trať. Lokomotiva sjela z náspu a narazila do domu, avšak lidi v něm nezranila.

Noční expres vykolejil ve stanici Brühl krátce po půlnoci u výhybky, když se vracel na hlavní trať. Lokomotiva sjela z náspu a narazila do domu, avšak lidi v něm nezranila.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Stephen Bannon, vrchní poradce prezidenta Donalda Trumpa
Hlavní stratég Bannon v Bílém domě končí, potvrdila mluvčí spekulace

Tým amerického prezidenta Donalda Trumpa opouští další člen. Hlavní stratég Bílého domu a někdejší šéf Trumpovy volební kampaně Steve Bannon v pátek skončí ve...  celý článek

Na bostonský pochod odpůrců neonacismu přišly tisíce lidí. (19. srpna 2017)
Pochod konzervativců skončil předčasně, ulice Bostonu naplnili jejich odpůrci

Do bostonských ulic se v sobotu vydaly tisíce odpůrců nacionalistů. Provolávali hesla odsuzující neonacismus a nadřazenost bílé rasy. Hlavní akcí měl být ale...  celý článek

U obce Kleinarl v Salcbursku v důsledku silných dešťů vznikla dvě nová jezera s...
V Rakousku po deštích vznikla dvě nová jezera, bouřka zabila dva lidi

Noční bouřky v Rakousku zabíjely. Dva lidé přišli o život nedaleko města Braunau am Inn v Horních Rakousích, kde se na ně zřítil festivalový stan. V Salcbursku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.