Příčiny havárie pravděpodobně nebudou v technickém stavu vozidla. Mikrospánek, který pravděpodobně přepadl řidiče, mohly podle řidičů autobusů způsobit špatné podmínky pro odpočinek spolušoférů v českých autobusech karosa.
Tyto autobusy nemají zvláštní místo na odpočinek, a druhému řidiči tak mnohdy nezbyde nic jiného než skládací sedačka vedle řidiče. "Tady se prostě nedá spát. I když je uvnitř klimatizace, tak je tam padesát stupňů," potvrdil zpravodaji agentury TVD jeden z oslovených řidičů.
Šoféři se podle zákona musí za volantem střídat po čtyřech hodinách. Po každých šestnácti hodinách čisté jízdy musí oba na osm hodin zastavit. Tehdy by měl zaměstnavatel zajistit ubytování, aby nespali v rozpálených autobusech. To se však podle nich stane málokdy. "Já si vozím mokrý ručník a hodně pití, ale usnout může každý. Vždycky záleží na na člověku," popsal TVD svou metodu další řidič. Podle dostupných informací přitom oba šoféři povinné přestávky dodržovali.
Na provozovatele autobusu ČSAD Vršovice podle jejího ředitele zatím nikdo nepodal žalobu. Mimo druhého řidiče, zůstávají v nemocnici ještě dvě děti s otřesem mozku.
Pětačtyřicetiletý řidič podle informací Zelené vlny zahynul, druhý řidič je těžce zraněn. V nemocnici skončilo i jedenáct lidí, 19. srpna 2001 |