Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Za krizi v ČT u soudu nikdo pykat nebude

  15:10aktualizováno  15:10
Za krizi v České televizi, která se táhla od loňského prosince do letošního ledna, nebude nikdo soudně trestán. Vyšetřovatel totiž odložil všech 106 trestních oznámení, která s událostmi v ČT souvisela. Nikomu se totiž nepodařilo prokázat spáchání trestného činu. "Neshledal jsem důvody pro zahájení stíhání," řekl vyšetřovatel. Dodal, že nová trestní oznámení od poslanců a senátorů ODS zatím neobdržel.

"Někteří účastníci takzvané krize se nepochybně dopustili deliktního jednání, avšak v oboru práva pracovního, správního a obchodního," vysvětlil vyšetřovatel.

Pokud někdo ze zúčastněných podá žalobu, mohou být tato pochybení předmětem soudních sporů. Z hlediska trestněprávního ale podle vyšetřovatele v kauze nevznikla dokonce ani žádná škoda.

Několik vyšetřovacích svazků obsahuje více než 800 stran. U trestních oznámení přitom vyšetřovatel prověřoval podezření na 25 případných trestných činů. Mezi nimi se objevila i sabotáž a braní rukojmí, za něž se považovali někteří rozhořčení diváci, kteří nemohli sledovat televizní vysílání.


Krize v České televizi den po dni

Jedno oznámení bylo zřejmě oprávněné
Jedno trestní oznámení bylo asi oprávněné. Šlo o podezření ze zneužívání pravomoci veřejného činitele kvůli tomu, že někdo zaslal ČTK zprávu o protestujících zaměstnancích ČT s jejich rodnými čísly.

"Trestní oznámení bylo odloženo, protože se nepodařilo zjistit pachatele," konstatoval vyšetřovatel, podle něhož by byl jinak dotyčný pravděpodobně obviněn.

Konflikt se v ČT rozhořel loni v prosinci po jmenování Hodače ředitelem. Vzbouření redaktoři se odmítli podřídit novému vedení a vysílali vlastní zpravodajství, jež Hodačův tým přerušoval.

Nejvíce oznámení směřovalo proti Hodačovi
Nejvíce, 76 trestních podání, směřovalo proti někdejšímu řediteli Jiřímu Hodačovi a jeho managementu, zejména s podezřením na porušování povinnosti při správě cizího majetku a na poškozování a ohrožování provozu obecně prospěšného zařízení.

Revoltujících zaměstnanců Kavčích hor se týkalo 27 oznámení kvůli porušování povinnosti při správě cizího majetku či neoprávněnému zásahu do práva k domu, bytu nebo nebytovému prostoru.

Beznoska byl viněn za šíření poplašné zprávy
Jedno oznámení vinilo Jindřicha Beznosku, tehdy pověřeného finančního ředitele, ze šíření poplašné zprávy a poškozování cizích práv. V lednu totiž informoval média o tom, že takzvané stávkové hlídky obsadily prostory ředitelství ČT.

Trestní oznámení podala i bývalá ředitelka zpravodajství Jana Bobošíková na současné vedení ČT za to, že vzbouřencům vyplatilo mzdy. "Vše nasvědčuje tomu, že pracovní smlouvy byly platné a že redaktoři pracovali po celou dobu stávky," uvedl vyšetřovatel.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš komentuje výsledky povolební schůzky s prezidentem...
Zeman pověří Babiše jednáním o vládě příští týden, ANO zvažuje vládu s ODS

Prezident Miloš Zeman na pondělní schůzce na zámku v Lánech slíbil Andreji Babišovi, že jej příští týden pověří vyjednáváním o sestavení vlády. Lídr hnutí ANO...  celý článek

KSČM: Marta Semelová (57) - poslankyně, pražská zastupitelka, pražská...
Komunistka Semelová sny nemá a chce pracovat, Herman zvažuje nabídky

Z dvou stovek dosavadních poslanců se v právě proběhlých volbách rozhodlo obhájit mandát jen 149. Ovšem pouze polovina z nich, tedy 76, se dostala do Sněmovny...  celý článek

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš přichází komentovat výsledky povolební schůzky s...
Babiš se s Okamurou shodl na zákonu o referendu, společnou vládu vyloučil

Až do večerních hodin v pondělí pokračovala vyjednávání vítěze voleb, hnutí ANO, s dalšími stranami zastoupenými ve Sněmovně. Andrej Babiš se během dne stihl...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
MISTR VÝROBY

Advantage Consulting, s.r.o.
Středočeský kraj
nabízený plat: 25 000 - 28 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.