Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Cestu z Karlových Varů do Prahy zrychlí obchvaty Krušovic a Řevničova

  8:42aktualizováno  8:42
Postavit co nejdříve čtyřproudové obchvaty měst a obcí na hlavní silnici z Karlových Varů do Prahy. To je hlavní cíl nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic v kraji Martina Leichtera. Mnozí si jej pamatují jako bývalého předsedu představenstva firmy Údržba silnic Karlovarského kraje

Martin Leichter, nový ředitel karlovarského zastoupení Ředitelství silnic a dálnic. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Leichter s kolegy představil své plány. V nich dominuje odstranění dopravního špuntu, který pro řidiče na cestě do Prahy představují hlavně Řevničov, Krušovice, Hořesedly, Hořovičky a Lubenec. Právě obchvat prvních dvou zmíněných měst by se měl stavět nejdříve, a to v letech 2015 až 2017. Zřejmě díky penězům z Evropské unie, konkrétně z operačního programu doprava.

Společný obchvat Řevničova a Krušovic bude 4,2 kilometry dlouhý s předpokládanými náklady 2,1 miliardy korun. Už je vydáno stavební povolení a silničáři vykupují pozemky, na nichž má nová čtyřproudovka se sedmi mosty vyrůst. Na výkupy (zhruba u 2/3 až 3/4 pozemků už se podařilo s majiteli uzavřít dohodu) má ŘSD k dispozici pro letošek 20 milionů korun.

Na výkup pozemků padnou miliony

Trochu pozadu je příprava obchvatů ostatních obcí. Na vykoupení půdy u Hořesedel, Hořoviček a Lubence silničáři dostali na letošek celkem 22 milionů. Souhlas zatím ale dala jen asi čtvrtina až polovina (polovina se týká akce u Lubence) soukromníků. "Nyní probíhá výběrové řízení na zhotovení projektové dokumentace ke stavebním povolením," řekl Martin Leichter. Termín zahájení prací není znám.

Některá jednání s vlastníky půdy bývají složitá. ŘSD naráží i na spekulanty, kteří pozemky od majitelů stihli koupit dříve a ceny pak šroubují vzhůru. "Tomu neumíme zabránit," připustil Leichter.

Důležitá bude studie, kterou silničáři dostanou na konci května. Má prokázat, jestli je stavba dalších úseků na R6 ekonomicky výhodná a účelná. To je totiž podmínka, aby peníze na trasu uvolnila někdy pro roce 2015 Evropská unie. "Snažíme se, abychom měli stavby připravené pro výběrová řízení," uvedl vedoucí úseku výstavby na ŘSD v Karlových Varech Lukáš Hnízdil.

K dostavbě R6 mohou přispět i Němci. Zhruba za dva roky se vrátí k myšlence napojit ve čtyřpruhu dálnici A9 na hraniční přechod Pomezí – Schirnding. Pak by se význam R6 a tok automobilů ještě zvýšil.

Na rychlostní silnici z Varů do Prahy je v dlouhodobém horizontu naplánována stavba dvanácti čtyřproudových úseků dlouhých celkem 82 kilometrů. Stály by podle odhadů až 30 miliard korun. "Firmy jdou s cenami ale dolů, nyní by to mohlo být i kolem 20 miliard," míní Lukáš Hnízdil.

"R6 je běh na dlouhou trať. I když se budeme snažit stavbu připravit, sami všechno nedokážeme," doplnil ho Leichter s lehkým apelem směrem k politikům.

Zatím není jasné, jestli se podaří obnovit práce mezi Lubencem a Bošovem. Stavba byla kvůli nedostatku peněz zastavena v roce 2010.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.