Podle sčítání dopravy, které provedla městská policie, projede Revoluční ulicí zhruba tisíc vozidel denně, o víkendových dnech čtyři sta. "Uzavřením Revoluční ulice pro automobilovou dopravu nehrozí v okolí rapidní nárůst dopravy ani dopravní kolaps," upozornil dopravní specialista odboru hlavního architekta Vladislav Rozsypal.
Jeho tvrzení podporuje dopravní průzkum z pátku 27. dubna. Celkem 87 procent aut, která do prostoru Soukenného náměstí vjela Revoluční ulicí, vzápětí pokračovala dál Barvířskou nebo Širokou ulicí.
"Řidiči budou hledat jinou trasu a tyto automobily vstřebá okolní doprava, takže žádné komplikace nenastanou," je přesvědčen vedoucí odboru dopravy Pavel Rychetský.
Město začalo Soukenné náměstí opravovat. Na konci modernizace se má stát z běžné silnice pěší zóna jen s povoleným vjezdem pro zásobování. A bez možnosti parkovat.
Zóna lidi rozdělila
"Zůstane zachována částečná průjezdnost vozidel v mimořádných případech do prostoru Soukenného náměstí a následně do ulice Široká. Pro motoristy bude v Revoluční ulici platit obdobný osvědčený dopravní režim, jaký je v současnosti zavedený v Pražské ulici," informovala mluvčí liberecké radnice Pavlína Stránská.
Město na svých webových stránkách zjišťovalo názory obyvatel města na záměr vytvořit z Revoluční pěší zónu. Výsledek dopadl velmi těsně. Celkem 396 lidí bylo pro pěší zónu, 381 hlasovalo pro volný průjezd.
S vytvořením pěší zóny v Revoluční počítá i původní projektová dokumentace na rekonstrukci náměstí. Zachovat průjezd ale požadovali obchodníci z Revoluční ulice a Soukenného náměstí. Báli se odlivu zákazníků i komplikovanějšího zásobování.