Kolik přesně ropy do moře uniklo se však zatím neví. Rovněž se prozatím nepodařilo izolovat skvrnu na hladině, ani nebylo možné vyčerpat ropu z vraku, který se nachází jen několik stovek metrů od pobřeží.
Tanker se v bouři odchýlil od kursu a najel na mělčinu; příď se přitom potopila z poloviny a záď úplně. V obavách před požárem úřady narychlo povolaly do istanbulské čtvrti Bakirkoy, která leží nejblíže místu katastrofy, hasiče a vozy rychlé záchranné služby.
Úžiny Bospor a Dardanely, které spojuje Marmarské moře, patří k nejživějším a zároveň nejnebezpečnějším lodním trasám; plavidla se v nich často střetávají a potápějí.
Tuto trasu používají tankery, které dopravují na světové trhy ropu z Ruska a zakavkazských nalezišť. Turecko často upozorňuje na nebezpečí, jež to přináší obyvatelům desetimilionového Istanbulu, který leží poblíž Bosporu.
Provoz v úžinách Ankara ovšem omezit nemůže, protože montereuxská konvence z roku 1936 zaručuje obchodním plavidlům volnou cestu. Plavidla si na cestu úžinami nemusejí ani najímat lodivoda. Turecké úřady však často nutí menší lodi, aby zakotvily, když v době špatného počasí úžinami proplouvají dlouhé tankery.
Ruský tanker, který se v noci na středu při silném větru potopil v Marmarském moři poblíž Istanbulu, vezl 4863 tun ropy. |
Turecká agentura Anadolu uvedl, že potápějící se ruský tanker se rozlomil. |