Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Z Pardubic jezdí za prací každý šestý

  19:56aktualizováno  19:56
Pardubice - Pokud by se vyspělost Pardubic měla posuzovat podle toho, kolik lidí může pohodlně pracovat v místě svého bydliště, vysloužily by si ve srovnání s jinými stotisícovými městy jen nálepku "lepší vesnice". Z Pardubic totiž každý den vyjíždí za prací za hranice města mnohem víc lidí, než je pro podobná města obvyklé.

Nejhůř vychází pro Pardubice srovnání se sousedním Hradcem Králové. Zatímco z Hradce cestuje mimo město do práce devět lidí ze sta, z Pardubic jich musí do zaměstnání dojíždět každý den téměř dvojnásobek.

Proč každodenně odjíždí ráno z Pardubic za prací přes sedm tisíc lidí, zdůvodňuje ředitelka pardubického Úřadu práce Jana Klimečková jednak dobrým dopravním spojením do Prahy a také větším množstvím významných podniků, které sídlí za hranicemi města.

„Ve skladbě velkých zaměstnavatelů mají Pardubice jiný charakter než Hradec Králové. Historicky už řadu let jezdí obyvatelé Pardubic pracovat do dvou velkých elektráren ve Chvaleticích a Opatovicích,“ uvedla Klimečková.

Její hypotézu potvrzuje i Pavel Hypius z Elektrárny Opatovice, který zodpovídá za komunikaci s novináři. Přestože elektrárna je přesně na polovině cesty mezi Pardubicemi a Hradcem Králové, zaměstnává téměř dvakrát více pracovníků z Pardubic. „Z Hradce Králové dojíždí osmdesát lidí, kdežto z Pardubic sto čtyřicet dva.“

Za dalšího významného zaměstnavatele mimo Pardubice považuje Klimečková například elektrotechnickou firmu Kiekert v Přelouči. „Po rozpadu pardubické Tesly vzniklo v okolí několik menších společností, které zaměstnávají lidi z Pardubic se zkušenostmi z elektrotechnické výroby.“

Cestování obyvatel Pardubic za prací napomáhá i pohodlné dopravní spojení do Prahy. Rychlíky, kterých ráno odjíždí v krátkých intervalech hned několik, jsou na pražském Hlavním nádraží za hodinu a čtvrt a také odpoledne jezdí vlaky do Pardubic několikrát za hodinu.

„Dojíždění z Pardubic do Prahy je už tradiční jev. Máme vysledované, že odpolední rychlíky na Slovensko odjíždějí z Prahy plné, ale z Pardubic už pokračují v cestě poloprázdné,“ potvrdil tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Pendlování mezi Pardubicemi a Prahou se lidem vyplatí. „Znám případ absolventky ekonomicko-správní fakulty pardubické univerzity, které v Pardubicích nabízely firmy plat od sedmi do osmi tisíc korun. V Praze sehnala bez problémů místo za dvacet tisíc korun,“ řekla Klimečková.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bouřková mračna.
Západem Čech se prohnaly silné bouřky, další přijdou během noci

Karlovarským a Plzeňským krajem se přehnaly silné bouřky. Během noci budou postupovat na východ a slábnout. Další bouřky přijdou z jihozápadu během noci a...  celý článek

Ivan Hanuš obdržel v Pelhřimově certifikát.
Rekordní putování dopisu má pokračování, tentokrát přišel z Ruska e-mail

Příběh nejdéle doručované poštovní zásilky v České republice pokračuje. Ivanu Hanušovi se ozvala neteř ruské lékařky, která před více než 28 lety poslala jeho...  celý článek

Nový hangár na letecké základně v Čáslavi
NATO chválí letecké základny v Česku. Investuje do nich miliardy

Výtečné. Tak zní verdikt zvláštní inspekce z velitelství vzdušných sil NATO, která kontrolovala stav leteckých základen v České republice. Především letištní...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.