Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Z Mrázovky se stává druhý Temelín

  9:48aktualizováno  9:48
Smíchov - Stavba tunelu pod Mrázovkou se prodlužuje a prodražuje. Městu zoufale chybějí peníze, a tak nad jeho dokončením visí otazník. Tunely pod Mrázovkou připomínají svým osudem Jadernou elektrárnu Temelín. Také již měly být dávno dokončeny a jejich výstavba se neustále prodražuje. Nejdříve tudy mají projet auta v roce 2004. Je však otázkou, zda tento termín bude reálný.

Městský rozpočet je oproti minulým letům chudší a na mnoho staveb se nedostane. Náměstek primátora Martin Hejl tvrdí, že na tunel se peníze najdou. "Stavba by měla být především financována z výnosů třetí emise městských obligací," řekl Hejl.

Ředitel magistrátního odboru dopravy Kamil Kotek však podotýká, že záleží též na tom, zda bude dost peněz i v příštích letech. "Jinak se může dokončení prodloužit," varuje Kotek.

Podle Jozefa Macka z magistrátu se tunel již prodražil o více než půl miliardy korun. Celkem by za něj město mělo zaplatit asi sedm miliard korun. "Soubor staveb se úměrně prodražuje především v závislosti na obstrukčním jednání různých iniciativ," míní náměstek Hejl. Ty stavbu zabrzdily tím, že svými protesty blokovaly vydání stavebního povolení.

Mluvčí Společnosti pro trvale udržitelný život Petr Kužvart obstrukce nepopírá. Podle něho se však dopravní situace v Praze musí řešit jinak než upřednostňováním individuální automobilové dopravy.

"Ani v případě Mrázovky jsme ještě neskončili. Naše žaloba proti stavbě tunelu bohužel již několik měsíců leží u vrchního soudu," řekl Kužvart.

Odpovědnost za prodražení stavby však odmítá. "Nelze řešit problémy bez lidí, kterých se přímo týkají," dodal. Kužvart dal také najevo, že sdružení svůj zápas proti městskému okruhu jen tak nevzdá. "Mrázovka byla pro nás přípravou na další boje. Teď se zaměříme na sever, na úsek mezi Letnou a Pelc-Tyrolkou, snad někomu časem dojde, že se zbytečně vyhazují miliardy," dodal Kužvart.

Tunely pod Mrázovkou by měly být součástí vnitřního okruhu. Měl by odvést dopravu mezi Strahovským tunelem a Barrandovským mostem mimo centrum Smíchova.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Uvnitř jednoho z krytů.
Chemička je plná nevyužívaných krytů, při havárii je dnes lepší zmizet

Součástí areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova je třináct krytů. Většina jich pochází z druhé světové války, kdy sloužily při náletech. Dva kryty přibyly pro...  celý článek

Nanesená vrstva v místě, kudy v minulosti protékala řeka Labe v původním korytu.
V trase budoucí D35 jsou až dvoumetrové naplaveniny, přitekly z Krkonoš

Archeologové pracující na výzkumu v trase budoucí dálnice D35 u Opatovic nad Labem zjistili, že kácení stromů v oblasti Krkonoš mělo za následek masivní nánosy...  celý článek

Nový hangár na letecké základně v Čáslavi
NATO chválí letecké základny v Česku. Investuje do nich miliardy

Výtečné. Tak zní verdikt zvláštní inspekce z velitelství vzdušných sil NATO, která kontrolovala stav leteckých základen v České republice. Především letištní...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Mnoho podobných jich je na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.