Technické údaje Harmony |
Harmony je dvoumístný, samonosný dvouplošník celokovové konstrukce, sedadla jsou vedle sebe. |
Z kunovického letiště poprvé vzlétl nový sportovní letoun Harmony a kdo si ho bude chtít koupit, měl by si nachystat sedmdesát tisíc dolarů.
Vývoj letadla určeného pro základní výuku létání, rekreační, turistické a sportovní létání s omezením na neakrobatický provoz, stál firmu asi patnáct milionů korun. "Grantovou půjčku začneme ji splácet po zahájení sériové výroby. První šest kusů chceme po dokončení certifikace dokončit v pololetí, v příštím roce počítáme s výrobou deseti až patnácti strojů," řekl obchodní ředitel firmy Milan Bříšťěla.
Zájem mají letecké školy
Zájem o nový stroj už nyní mají aerokluby a letecké školy jak v tuzemsku, tak na Slovensku, deset strojů by mohlo skončit v Británii a Itálii.
Evektor, který byl založen počátkem devadesátých let a loni měl tržby přes dvě stě milionů korun, letos také plánuje výrazné zvýšení prodeje ultralehkých letounů EV - 97 Eurostar, které si už našly vlastníky v Itálii, Německu, Irsku, Portugalsku nebo Číně. "Letos chceme prodej zdvojnásobit a prodat pětašedesát těchto strojů," řekl Jan Fridrich z Evektoru.
Evektor - Aerotechnik už ale nepokračuje ve vývoji prototypu dopravního letounu Raven. "Tento projekt od nás odkoupil belgický partner, který pokračuje v jeho vývoji v Letovu v Praze," řekl Fridrich.
Nové pracovníky firma nepotřebuje
Firma, která jako jediný letecký výrobce v tuzemsku má od Úřadu pro civilní letectví oprávnění vyžadované v Evropské unii k výrobě letounů, zatím nepočítá s tím, že by zvýšil počet tři sta padesáti zaměstnanců. "Máme dostatečné kapacity, můžeme využít toho, že se zatím zpozdil projekt letounu z Aera Vodochody, kde jsme měli vyrábět zadní části trupu," dodal Bříštěla.