Z Indie pronikla do Evropy bakterie, která odolá všem antibiotikům

Asi u padesátky pacientů ve Velké Británii v poslední době lékaři objevili zvláštní bakterii, se kterou si nedokážou poradit ani nejsilnější antibiotika. Lidé se jí nakazili většinou v Indii nebo Pákistánu, kde podstoupili kosmetickou operaci, uvedla britská stanice BBC.

Enzym NDM-1 | foto: BBC

"V Británii se objevila skupina nakažených lidí, přičemž většinu z nich spojuje cestovaní a hospitalizace v nemocnicích na Indickém subkontinentu," uvedl výzkumník David Livermore z britské Organizace zdravotní prevence (HPA).

U zhruba padesáti pacientů lékaři zaznamenali zvláštní bakterii, která vytváří enzym NDM-1. Právě ten je odolný vůči celé řadě silných antibiotik. V nemocnicích s ním zatím bojují pouze kombinací různých léků a antibiotik.

Vědci se ale obávají, že se tento odolný enzym může objevit i v jiných bakteriích, kupříkladu v Escherichia coli (tzv. E.coli, která se vyskytuje v tlustém střevě). Tyto bakterie pak NDM-1 může učinit odolnými vůči antibiotikům, která na ně dosud zabírají.

Podobné případy infekce potvrdili i lékaři v Austrálii, Kanadě, Nizozemí a ve Spojených státech. Odborníci z celého světa nyní varují, že se z enzymu NDM-1 může stát "významný celosvětový problém". Jejich závěry, které publikovali ve vědeckém časopise Lancet Infectious Diseases, citovala britská BBC.

"Obavy máme především z toho, že enzym začnou produkovat i bakterie, které jsou snadno přenositelné," pokračoval Livermore s tím, že na NDM-1 zatím nejsou žádné léky. Lékaři a výzkumníci proto v článku apelovali, aby se zpřísnilo monitorování nákaz a pokročilo se ve vývoji nových léků.

22. listopadu 1963, Dallas. Jacqueline Kennedyová se vrhá k tělu svého manžela,...
Kdo zabil Kennedyho? Tajný spis bude brzy odhalen, pokud nezasáhne Trump

Spojené státy netrpělivě očekávají zveřejnění posledních tajných materiálů o vraždě někdejšího prezidenta Johna F. Kennedyho v roce 1963. Odhalení posledního...  celý článek

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš na předvolebním mítinku v Praze (28. září 2017)
Američané si lámou hlavu: Vydá se Babiš po volbách Orbánovou cestou?

Andrej Babiš se nápadně podobá Donaldu Trumpovi a výsledek parlamentních voleb naznačí, jestli se Česko zařadí po bok Polska a Maďarska, čímž by se evropská...  celý článek

Rohingové protestují před barmskou ambasádou v malajsijském Kuala Lumpuru (8....
Barmští vojáci pozabíjeli stovky Rohingů, tvrdí Amnesty International

Nejméně několik stovek mužů, žen a dětí z menšinového muslimského etnika Rohingů zabili barmští vojáci ve snaze vypudit ze země všechny jeho příslušníky. Podle...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.