Těžké nákladní vozidlo havarovalo na 78. kilometru před tunelem Valík.
"Kolem půl osmé se převrátil kamion přes oba jízdní pruhy a začal hořet," uvedla policejní mluvčí Hana Jehlíková.
Martina Vápeníková z Ředitelství silnic a dálnic uvedla, že se jedná o jednu z nejvážnějších nehod aut s nebezpečným nákladem za poslední léta.
Kamion jel podle mluvčí hasičů Aleny Marešové ve směru od Prahy, prorazil svodidla a přejel do druhé části dálnice, kde se převrátil na střechu. Neovladatelný kamion zasáhl jedno z projíždějících nákladních aut a lehce ho poškodil v zadní části.
Příčinou nehody byl podle výpovědi 36letého řidiče defekt levého kola, po kterém nedokázal auto ovládat. Zkouška na alkohol u řidiče byla negativní.
Hasič s termokamerou sleduje tlakové lahve ochlazované speciální pěnou.
Převrácený kamion začal hořet a plameny zasáhly i tlakové lahve, které explodovaly. Podle svědků byly slyšet nejméně dvě silné exploze.
"Části lahví létaly i 100 metrů daleko," řekla Marešová. Hasiči podle jejích slov museli ležet na zemi, aby je střepiny nezasáhly.
Hasiči k místu přistupovali velmi opatrně a také hašení probíhalo v bezpečné vzdálenosti a za betonovými dálničními zábranami. K místu události byla zřízena dálková doprava vody z retenčních nádrží u tunelu Valík. "Když se hasičům podařilo dostat požár pod kontrolu, soustředili se na palivovou nádrž, kde hořela nafta a také na ochlazování lahví s acetylenem," řekla Marešová.
V 17 hodin Marešová řekla, že zásah potrvá ještě několik hodin. Hasiči nádoby stále ochlazovali a čekali, než všechen unikající acetylen vyhoří. Nějakou dobu zabralo i čekání na to, než lahve zchladnou, a odstraňování trosek.
Řidič kamionu podle jejích slov utrpěl jen lehké zranění, ještě před explozemi tlakových láhví se mu podařilo z kamionu vyskočit a utéct.
Letecké snímky z místa nehody
Při požáru byla zřejmě poškozena jedna z mýtných bran na dálnici, pod kterou zůstal hořící kamion ležet.
Dálnice byla opět zprovozněna až v úterý v průběhu dne.