"Díky trase nebude muset v oblasti se zhruba sto tisíci obyvateli jezdit zhruba 50 autobusů," uvedl Houfek.
Výběrové řízení na stavbu vyhrála společnost Metrostav, která ji podle ředitele provede za 4,7 miliardy korun.
"Další náklady si vyžádá například technologie a nákup šesti nových vozů. Stavba bude financována z půjčky od Evropské investiční banky a z městských a státních peněz," řekl Houfek.
Na tento úsek naváže další část trasy, a to z Ládví do Letňan. Trasa o délce téměř pět kilometrů bude podle Houfka o něco levnější, protože bude moci být částečně hloubena z povrchu. Předpokládané náklady jsou 6,5 miliardy korun.
"Na trase z Ládví do Letňan budou tři stanice, z toho dvě na sídlišti Ládví. Její výstavba podle předpokladů ihned naváže na předchozí úsek, provoz by měl začít v roce 2006," uvedl ředitel.