"Prvního ledna jsme zkoušeli," říká Ronny Solberg z německé společnosti Adtranz, která nové vlaky vyrobila. "Ale nenapadlo nás vyzkoušet také datum 31/12/00."
Nedělní problém stávkujících vlaků technici rychle - ale jen dočasně - vyřešili posunutím data v počítačích na 1. prosince 2000 a soupravy se znovu rozjely. "Teď máme měsíc na to, abychom zjistili, co je špatně, a mohli problém vyřešit," poznamenal Solberg v rozhovoru pro norský list Dagbladet.
Starší vlaky, které tvoří valnou většinu vozového parku norských státních železnic NSB, nebyly tímto problémem nijak postiženy.
Počítačová chyba Y2K se stala na konci loňského roku skutečným strašákem, když se lidé obávali, že počítačové systémy v dopravě, zdravotnictví, bankách a kdekoli jinde přestanou fungovat. Díky vynaloženým miliardám dolarů na celém světě a dlouhodobým přípravám se Y2K na konci roku projevila jen minimálně.
Na tuto počítačovou chybu "zadělali" programátoři počítačů před několika desetiletími, kdy začali používat jen poslední dvě číslice k označení roku. Šetřili tím peníze a tehdy velmi cennou paměť, ovšem díky tomu mohly starší počítače chybně interpretovat rok 2000 jako 1900.