Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Všude kolony a dělníci nikde. Více směn přesto nikoho nenapadlo

  13:04aktualizováno  13:04
Když v pondělí kvůli opravě silnice zavřeli pardubický Wonkův most, doprava ve městě náhle zkolabovala. Potíže pokračují, ale podle politiků nejde stavbu urychlit. Ta je ovšem vždy už odpoledne vylidněná.

Na opravované silnici se mnoho dělníků nepohybuje. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Když se v pondělí snažil Oldřich Teplý dostat autem z Rosic nad Labem do centra Pardubic, jel tři kilometry neuvěřitelných 50 minut. Podobně jako další stovky řidičů uvízl v zácpě, kterou způsobila uzavírka Hradecké ulice před Wonkovým mostem.

Co ještě Pardubice čeká při opravě silnic

Stavaři budou až do 23. června opravovat silnici mezi univerzitou a arénou. V té samé době dostane nový povrch silnice u Globusu a také pokračuje práce na křižovatce u Parama. Na konci června se bude spravovat Teplého ulice na Dukle.

"Je to něco neskutečnýho. Že se tady jezdí špatně vím, ale tohle je už moc," uvedl mladý muž.

Nebyl zdaleka sám, kdo si na nekonečné kolony stěžoval. Stížnosti pršely na magistrát i na krajský úřad, pod jehož režií se oprava klíčové ulice koná. Politici z obou institucí se pak doslova zhádali, kdo za situaci může.

"Správa a údržba silnic slibovala, že výměna krytů vozovky na Wonkově mostě bude organizována tak, aby polovina mostu zůstala průjezdná. Dnes jej uzavřela celý. Okamžitě jsme volala náměstkovi hejtmana Jaromíru Duškovi," čílila se třeba primátorka města Štěpánka Fraňková.

Podobně ostře reagoval i krajský radní Dušek. Ovšem v klidu zůstali dělníci z firmy, která cestu opravuje. Celý týden končili práci na novém povrchu kolem šestnácté hodiny. Po nějakém zvýšení úsilí ani památky.

"Nepochopitelná je pro mne úplná uzavírka Wonkova mostu, kde policie hlídá, aby se někteří neukáznění řidiči nepokoušeli přece jen projet, přestože po 17. hodině tady již nikdo nepracuje," uvedl pardubický radní Milan Košař.

Pomalý postup práce se stal tématem i středečního společného jednání rad města a kraje. Na něm právě Košař dokonce "drze" namítl, že by bylo dobré, kdyby se na stavbě pracovalo i v noci, aby byla dříve hotová.

"Položil jsem otázku, proč se na opravě tak významné dopravní tepny nepracuje i v noci, jak je to běžné v jiných vyspělých zemích? Navíc v bezprostředním okolí není bydlení, které by noční práce mohly rušit. Odpovědí byly rozpačité úsměvy - jsme přece v Čechách, tady to není zvykem," uvedl Milan Košař.

Ten ovšem může být vlastně i rád, že sklidil pouze úsměvy. Redaktor MF DNES po položení stejné otázky krajskému radnímu Duškovi, vyslechl svižnou přednášku na téma "máme, co jsme chtěli".

"Aby tam někdo dělal v noci, musí to jiný zaplatit. Práce přes čas totiž stojí dost peněz, proto se na silnici nepracuje ani o víkendu. Příplatky jsou za sobotu i neděli. Kdo to má platit? Co jsme si vycinkali, to máme," uvedl Dušek, který také neopomněl dodat, že radnice by neměla nic kritizovat.

"Když se propadla vozovka na Palackého ulici, nějak jsem si nevšiml, že by tam někdo pracoval v noci. Taky jsem si nevšiml, že by z města někdo zavolal a řekl, že vícenáklady v podobě přesčasů by dělníkům zaplatil," dodal Dušek.

Ovšem lidem může být celkem jedno, kdo z politiků za situaci může a kdo neudělal pro rychlé dokončení stavby dost.

Faktem tak zůstává, že Wonkův most je alespoň částečně průjezdný směrem do centra. Plně opravená však bude Hradecká ulice až 23. června. A ani jejím dokončením martyrium pro řidiče však nekončí.

"Hned jak doděláme povrch mezi univerzitou a mostem Wonky, začne oprava Teplého ulice, která je hlavní tepnou na Dukle. V plánu je pak také rekonstrukce ulice 17. listopadu v centru. Ta se však bude z větší části opravovat až příští rok," řekl šéf Správy a údržby silnic Miroslav Němec.

Jeho slova například znamenají, že od konce června se vozy MHD nedostanou do dopravního podniku.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.