Málokdo už ví, že základní hodinová mzda většiny autobusáků je 45,- Kč za hodinu, což je uboze málo a zbytek je osobní ohodnocení. Kdo pozorně sleduje profesionální řidiče v práci, ví, že se denně dostanou ve větších městech do dopravní zácpy a pak jsou nuceni zpoždění dohánět. Pokud totiž nejezdí podle grafikonu, snižuje se jim osobní ohodnocení.
Podobné je to v případě řidičů kamionů –jejich úkolem je převézt náklad co nejrychleji a přitom se vychází z čistého času, pokud by se po cestě nedostali do potíží. Jenže dopravní zácpy je prostě neminou a řidiči jsou nuceni na dalším úseku zákon porušit.
Stát zdůvodňuje nové nařízení vysokou společenskou nebezpečností porušování předpisů profesionály. Proč tedy v zákoně chybí zvýšení pokut pro poslance, senátory a členy vlády, kteří z titulu své imunity platit nemusejí. Ano, bylo by to populistické. Cožpak tedy není populistické uzákonit dvojnásobnou výši pokut pro řidiče profesionály?
Nový zákon je další vládní úlet po slavném balení koblih do sáčků a mnoha prohraných arbitrážích. Mějme jedinou prosbu na tuto vládu – neumí-li vládnout a harmonizovat legislativu v souladu se zájmy občanů, pak ať tedy pouze spravuje naši zemi do řádných voleb bez legislativních iniciativ a dalších nepovedených ministerských činů.
Až se v Praze a dalších větších městech zastaví doprava a sám se nedostanu do práce, nebudu se zlobit, ale budu přemýšlet nad jeho dopadem. Bude to především vysvědčení vládě, jak dokáže vést zemi.