Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vznikla petice na podporu VV. Soud je mstou velkých hráčů, píše autorka

  11:33aktualizováno  11:33
Na internetu vznikla petice na podporu šéfa poslaneckého klubu Věcí veřejných Víta Bárty. Ten se u soudu zpovídá z údajného úplatkářství. Autorka petice Světlana Glaserová je přesvědčena, že jde o mstu jeho politických rivalů. Petici podepsalo šest stovek lidí.

Vít Bárta během jednání Obvodního soudu pro Prahu 5. (9. března 2012) | foto:  Petr Topič, MAFRA

Pod internetovou petici se do pátku 10:30 podepsalo 645 lidí. Na dokument upozornil server Lidovky.cz.

Petice vznikla jako reakce na obžalobu faktického lídra Věcí veřejných (VV) Víta Bárty. Ten se zpovídá u soudu kvůli podezření, že uplácel. "Založila jsem ji, protože považuji za křivdu to, co se této straně děje," řekla iDNES.cz Glaserová. Ta na webu označila dění kolem soudu s Bártou za "nechutné mediální divadlo, které v posledních dnech zinscenovaly vládnoucí strany ve věci Víta Bárty".

"Nabízí se otázka, proč je asi jediná slušná strana svými koaličními partnery takto cíleně likvidována, špiněna, zesměšňována a vláčena po soudech! (...) Není to náhodou tak, že právě VV náhle dostaly možnost nahlédnout do karet velikým hráčům a ti hráči se čehosi lekli? Přítomnost strany VV je tak trochu čára přes rozpočet v jejich sehraném týmu," píše na webu Glaserová.

Podpisy chce sbírat zhruba rok. Poté petici odešle na Úřad vlády ČR. "Překvapilo mě, že za tři dny je podpisů na 600," dodala autorka petice.

Podle Lidovek si odkaz na dokument rozesílají straníci a véčkaři, tedy podporovatelé strany Věci veřejné. Loni v květnu přitom vyšlo najevo, že Věci veřejné platily brigádníky, aby ovlivňovaly internetové diskuse a ankety. O praktikách promluvila bývalá šéfka public relations poslaneckého klubu VV Alena Maršálková, která odešla ze strany a stala se poslaneckou asistentkou Kristýny Kočí. Redakce iDNES.cz posléze hovořila s jedním z placených brigádníků (čtěte více: Bárta nás chodil kontrolovat, popsal práci pro VV).

Věci veřejné mi pomohly

Světlana Glaserová píše svoji zkušenost na blogu iDNES.cz

"Placená touto stranou nejsem. Ani nikým jiným," odmítá Glaserová, že by měla něco společného s těmito praktikami.

Na blogu iDNES.cz Glaserová píše, že ji k Věcem veřejným přivedl případ firmy Prolux consulting. Ta měla na trhu s realitami podvést stovky lidí. Glaserová, která je sama mezi poškozenými, kvůli této kauze oslovila politiky. Jedině členové VV se podle ní byli ochotní zúčastnit demonstrace před sídlem firmy v září 2010 (více o protestu podvedených lidí čtěte tady).

"Věcí veřejné mi v této kauze pomohly. Snažily se v parlamentu, aby byly zrušeny rozhodčí doložky ve spotřebitelských smlouvách. V této podobě to sice úplně neprošlo, ale nicméně se podařilo prosadit určité změny takovým způsobem, že Prolux tyto doložky ve svých smlouvách nepoužívá. To je pro nás obrovské ulehčení, protože obecné soudy tím pádem rozhodují v náš prospěch," dodala Glaserová.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jan Farský ve volebním štábu STAN v Praze. (21. října 2017)
Budeme dobrá opozice, radují se Starostové z volebního výsledku

Starostové a nezávislí navzdory předvolebním průzkumům i krachu koalice s lidovci pronikli těsně do Sněmovny. Hnutí bude mít ve Sněmovně šest zástupců, včetně...  celý článek

Andrej Babiš na tiskové konferenci hnutí ANO k výsledkům voleb do Poslanecké...
Nejsme ohrožení demokracie, ujišťuje jasný vítěz voleb Babiš

Jasné vítězství v letošních volbách do Poslanecké sněmovny slaví hnutí ANO, které dostalo hlasy od zhruba jednoho a půl milionu voličů. „Jsme nadšeni a strašně...  celý článek

Milan Chovanec hovoří na tiskové konferenci ČSSD ve volebním štábu strany v...
ČSSD opařil volební propadák, vedení strany zatím odejít nehodlá

Vítěz minulých sněmovních voleb ČSSD prožil volební sešup. Strana získá pouze sedm procent a pravděpodobně skončí až na šestém místě. Její vedení zatím...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.