"Dokud ještě není vše potvrzeno, chci jméno navrženého zhotovitele stavby nechat v tajnosti," uvedl investiční technik Ředitelství silnic a dálnic Pavel Vlk. Vzhledem k tomu, že výstavbu obchvatu spolufinancuje Evropská investiční banka, musí investor počkat s vyhlášením jména dodavatelské firmy po schválení návrhu výběrové komise z Bruselu. To by podle Vlka mělo být hotovo během dvou tří týdnů.
"Když vše půjde bez komplikací, předáme poté staveniště a stavět by se mohlo začít už v květnu," odhadl nejbližší možný termín zahájení stavby. Ten se však může zcela v souladu s podmínkami výběrového řízení odsunout. "Neuspokojení účastníci mají právo se odvolat," potvrdil.
I proto možná vidí vedoucí referátu dopravy a silničního hospodářství pelhřimovského okresního úřadu Miloslav David rozhodující mezník, tedy položení základního kamene stavby, méně optimisticky. "Podle mě se začne spíše začátkem července," poznamenal.
Ve výběrovém řízení projevilo o zakázku zájem osmnáct firem z celé republiky, do vlastní soutěže se přihlásilo deset firem nebo sdružení, mezi nimi i firmy z regionu. V kuloárech se už jméno vítěze několik dnů skloňuje. "Neoficiálně se už jméno vítěze výběrového řízení ví," potvrdil David.
Dopravní stavbě už muselo ustoupit přes tisíc především náletových stromů a to samé čeká osm set šedesát čtverečních metrů křovin. "Do konce března jsme nechali pokácet stromy, které rostly na místě budoucí komunikace. První nezbytný úkol, vymýtit trasu, máme nyní už úspěšně za sebou," zdůvodnil březnový pracovní ruch na severním okraji Pelhřimova Vlk.