"Všechny snímky vznikly s cílem pomoci silou svého sdělení," řekl fotograf Viktor Fischer, který výstavu připravil s Alenou Dvořákovou a zahrnul do ní i jejich společné snímky z Kazachstánu a Jižní Afriky. "Ty fotografie splnily účel při získávání sponzorů a příspěvků ve sbírkách. Ty, které byly publikované v médiích, pak pomohly formovat veřejné mínění," dodal Fischer.
Dodal, že projekt není uzavřen, výstava by měla být putovní a portfolio autorů se bude doplňovat. Američan českého původu Antonín Kratochvíl, držitel prestižní ceny World Press Photo, vystavuje výběr ze svých syrových fotografií mongolských dětí ulice.
Jindřich Štreit představuje fragment projektu Cesta ke svobodě, který vznikal v centru pro léčbu drogové závislosti Pastor Bonus v Podlesí.
Jan Šibík obeslal výstavu fotografiemi z Kosova a Sierry Leone. Všechny tyto snímky má veřejnost dosud v paměti, protože byly v Praze nedávno vystavovány.
Projekt Propojení obrazem však vyvolává z paměti i děsivé obrazy z doby sice nedávné, ale už téměř pohlcené vírem neustále nových a nových událostí. Děje se tak například prostřednictvím fotografií Lubomíra Kotka, pořízených v roce 1993 v Sarajevu a Mostaru.
Apokalypsu ve Rwandě připomínají fotografie Vojtěcha Jiřího Vlka, povodně v roce 1997 snímky Jana Šibíka, zemětřesení v Turecku dokumentuje Otakar Jiránek.
Vedle burcujících či ztišených obrazů války a zmaru jsou dalším silným tématem výstavy postižení, nemocní či zranění lidé. Roman Sejkot připomíná svůj známý cyklus plavce s Downovým syndromem, česká Angličanka Libuše Taylorová fotografovala hladovějící děti či africké dívky po obřízce. Václav Podestát vystavuje ukázky z cyklu Příběh Luboše N. - dokumentu o každodenním životě muže upoutaného na invalidní vozík. Na snímcích Dany Kyndrové je možné spatřit dívky z hudební školy pro zrakově postižené. Podobnou tematikou se zabývá i Tomáš Novák v cyklu SOU pro zrakově postiženou mládež Aloyse Klara v Praze.
Působivý dokument o návratu romského chlapce z dětského domova k rodině představují fotografie Jana Voběrka, dětské onkologické oddělení motolské nemocnice fotografovala Gabriela Čapková.
Důležitou součástí výstavy jsou i nepublikované fotografie mladých autorů, často pořízené během humanitárních misí, v nichž fotografové sami aktivně pracovali. K nim patří fotografie rodin kubánských disidentů, pořízené lidmi z Nadace Člověk v tísni, snímky Rostislava Kubačáka z dětského domova Vilšany na Ukrajině či cyklus Tábor pro čečenské uprchlíky v Ingušsku od Ivy Zímové.
Výstava bude otevřena do 27. května.