Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vysokoškoláci uštědřili dopravě další ránu

  10:24aktualizováno  10:24
Praha - Na Prahu se dovalila další pohroma: už tak přetíženou hromadnou dopravu zaplnily desetitisíce vysokoškoláků. Těm v pondělí začal semestr. Provoz si neoddychl ani po otevření Strakonické ulice. Ochromují ji kolony zvolna jedoucích vozidel. Magistrát proto uvažuje, že zde zřídí stejné speciální pruhy pro autobusy jako na severojižní magistrále.

"Kvůli obrovským zácpám u Barrandovského mostu a na Strakonické nejsme schopni jezdit na čas," potvrzuje mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová.

Ucpaná Strakonická komplikuje život nejvíce obyvatelům z okolních čtvrtí. Lidé čekají někdy i hodinu na radotínském sídlišti na autobus linky 244, jehož spoje mají jezdit po dvaceti minutách. Podobně jsou na tom i lidé na Barrandovském sídlišti, ve Zbraslavi a v Modřanech.

Na levém břehu Vltavy tak nastává paradoxní situace. Od středy jsou sice na Strakonické zprovozněny všechny čtyři jízdní pruhy, auta však stejně stojí v kolonách, které se táhnou od Lahovického až k Jiráskovu mostu. Úsek, který se dá zvládnout za deset minut, nyní projíždějí auta i déle než hodinu.

"Lidé si neuvědomují, že v centru je zavřena ještě spousta komunikací, například na Smíchově stále nemohou jet auta po Nádražní, která vede souběžně s hořejším nádražím. Pro motoristy je už sice otevřen Jiráskův most, ale po něm lidé mohou jet jenom zpátky k Výtoni a na Prahu 4," řekl šéf magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek.

"V nejbližší době asi vyhradíme od Lahovického mostu až ke křižovatce u lihovaru zvláštní jízdní pruh pro autobusy, bude to podobné řešení jako na severojižní magistrále," dodal.

I podle vedoucího pražských dopravních policistů Zdeňka Bezoušky může za dopravní problémy na Strakonické a Barrandovském mostě uzavření mnoha komunikací v centru Prahy.

"Naše hlídky nyní zajišťují průjezdnost Barrandovského mostu," uvedl.

MHD naplnily desetitisíce vysokoškoláků
V pondělí začal vysokoškolský semestr. Desetitisíce vysokoškoláků jsou tak další pohromou pro už tak kolabující pražskou dopravu.

Složitá dopravní situace se dá očekávat především v okolí Dejvické, kde jsou koleje a některé fakulty Českého vysokého učení technického a Vysoká škola chemicko-technologická. Během vysokoškolského roku přijíždějí do Dejvické a odjíždějí z ní soupravy metra plně obsazené studenty. Už nyní je tak jasné, že náhradní tramvajová doprava X-A nedokáže metro nahradit.

Podle odborového předáka řidičů tramvají Antonína Duba čeká dopravu obrovský nápor, protože koleje jsou většinou daleko od škol.

Například studenti Vysoké školy technologické bydlí na Jižním Městě a posluchači Filozofické fakulty Univerzity Karlovy dojíždějí za výukou z Větrníku na Petřinách na Palachovo náměstí.

"Hodně řidičů má z toto strach, tu hrůzu na zastávkách si lze jen těžko představit," prohlásil Antonín Dub.

Mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová uvedla, že další tramvaje, které by posílily linku X-A, nejsou k dispozici. "Jediným řešením je urychlené zprovoznění metra," řekla.

Mezi Dejvickou a Skalkou však první soupravy vyjedou nejdříve v prosinci. Podle dopravního odborníka Jakuba Jeřábka z ČVUT by bylo možné zavést ještě náhradní autobusovou linku X-A z Dejvické do centra města.

"Do okolních ulic by se však musel omezit vjezd osobních aut, což by se týkalo především komunikace mezi Hradčanskou a Vítězným náměstím," tvrdí Jeřábek.

Šéf magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek připustil, že zavedení náhradní autobusové linky z Dejvic do centra není zcela vyloučené. "Jestliže tramvaje nebudou zvládat nápor cestujících, není vyloučeno, že bychom další náhradní autobusovou linku zavedli," dodal.

Nejdříve budou zprovozněny další úseky trasy metra C, 12. října by měly první vlaky s lidmi opět přijet na Hlavní nádraží a o týden později pak až na Florenc.

Tramvaje by podle Kuchařové měly začít jezdit 31. října po pravém břehu Vltavy od Čechova mostu až k Palackému náměstí. Začátkem listopadu pak chce dopravce zprovoznit trať z holešovického nádraží do ulice Ke Stírce.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Programátoři Ivan Buchta a Martin Pezlar. Řecký soud začal po letech znovu...
Čeští programátoři unikli řeckému vězení, chtějí se však soudit dál

V Řecku hrozilo dvěma Čechům dvacet let za špionáž, vybojovali podmínku. Teď chtějí čistý trestní rejstřík. Fotili prý jen to, co ostatní turisté na ostrově.  celý článek

Prostějovská radnice.
Prostějov zůstává bez tajemnice, vítězka tendru se neshodla s primátorkou

Magistrátu v Prostějově se napoprvé nepodařilo obsadit uvolněné místo tajemníka, přestože z výběrového řízení vzešla vítězná kandidátka. Ta porazila další dva...  celý článek

Ústavní soud v Brně nařídil obnovení případu, ve kterém byl odsouzen muž ke...
I ve vazbě má žena po porodu zůstat s dítětem, nakázal Ústavní soud

Ústavní soud předběžným opatřením zasáhl ve prospěch ženy, která ve vazbě porodila a nemohla s dítětem zůstat. Soud nařídil Vězeňské službě, aby přestala...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.