Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Manželka Putinova bodyguarda loni vydělala více než šéfové tajných služeb

  6:53aktualizováno  6:53
Manželka šéfa tělesné stráže ruského prezidenta Vladimira Putina vydělala v loňském roce více peněz, než všichni náčelníci ruských tajných služeb dohromady. Upozornil na to zpravodajský server RBK s odvoláním na majetková přiznání šéfů tajné služby FSB, rozvědky SVR a ochranky ústavních činitelů FSO.

Ruský prezident Vladimir Putin na návštěvě Krymu. (18. března 2016) | foto: Reuters

Příjmy manželky Dmitrije Kočněva, jejíž jméno se neuvádí, loni stouply na 58,1 milionu rublů (asi 21 milionů Kč) z předloňských 24,2 milionů (asi 8,7 milionů Kč podle současného kurzu). Současně jí patří rozlehlá vila s domkem pro hosty a čtyři byty. Sám náčelník Putinovy ochranky vydělal 3,7 milionu rublů (asi 1,3 milionu rublů) a patří mu stometrový byt.

Ředitel FSO Jevgennij Murov si loni přišel na 10,6 milionu rublů (asi 3,8 milionu korun), ředitel FSB Alexandr Bortnikov na téměř 11,6 milionu (asi 4,2 milionu Kč) a šéf SVR Michail Fradkov na 20,3 milionu rublů (asi 7,3 milionu Kč).

Rituál každoročního předkládání majetkových přiznání vysokých státních úředníků zavedl do ruské praxe nynější premiér Dmitrij Medveděv krátce poté, co na čtyři roky vystřídal v čele státu Putina a ohlásil nové tažení proti bující korupci. K žádnému přelomu se nicméně dospět nepodařilo. I ruští komentátoři zakrátko usoudili, že čísla sama o sobě nemají přílišnou vypovídací hodnotu, i když přinesla pár překvapení, třeba kolik manželek vydělává mnohem více než jejich protějšky ve vysokých funkcích.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.