Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Řecká veřejnoprávní televize zase začne vysílat, zastal se jí soud

  7:19aktualizováno  7:19
Řecký premiér Antonis Samaras navrhl svým koaličním partnerům, že by veřejnoprávní televize a rozhlas ERT mohly opět začít vysílat. Šlo by nicméně jen o "přechodný" provoz, protože předseda vlády trvá na restrukturalizaci společnosti ERT a jejím "zeštíhlení", tedy úspornějším provozu.

Uvedla to agentura AFP s odvoláním na zdroj z řecké vlády. Samaras se tak snaží odvrátit politickou krizi a vyhnout se konání předčasných voleb. O opětovném zahájení vysílání rozhodl večer i řecký nejvyšší správní soud, když, jak informoval soudní zdroj, nařízení vlády o uzavření ERT zrušil.

Konzervativní předseda vlády ze strany Nová demokracie se setkal se svými kolegy z vládní koalice v pondělí večer ve svém sídle. Jak Evangelos Venizelos, vůdce socialistů (PASOK), tak Fotis Kuvelis z Demokratické levice (DIMAR) požadovali okamžité a plné obnovení provozu veřejnoprávní televize a rozhlasu. Jednání sice skončila bez výsledku, politici se však dohodli, že se sejdou k dalšímu jednání ve středu, napsala agentura Reuters.

Fotogalerie

Samaras prý rovněž na jednání navrhl některé změny na vládních postech, ke kterým by mělo dojít do konce června, a slíbil obnovit koaliční dohodu se svými spojenci tak, aby mohla trojice stran v kabinetu lépe fungovat. I tyto body mají být tématem středeční schůzky.

Z večerního rozhodnutí nejvyššího správní soudu vyplývá, že veřejnoprávní rozhlas a televize mohou i nadále vysílat do té doby, než bude případ definitivně vyřešen a bude rozhodnuto o médiu, které by mělo ERT nahradit, upřesnil nejmenovaný soudní zdroj. Stížnost k soudu podaly odborové organizace v ERT, které se tak snažily bojovat proti nečekanému rozhodnutí vlády televizi a rozhlas ze dne na den odpojit od vysílání.

Uzavření rozhlasu a televize z minulého týdne vedlo k propuštění téměř 2 700 zaměstnanců, jak se ale premiér nechal již dříve slyšet, šlo o součást závazků Řecka pokračovat v reformách. Jestliže by se politickou krizi nepodařilo vyřešit a došlo by k předčasným volbám, šlo by v zemi již o čtvrté hlasování za necelé čtyři roky.

Celkem měla Státní rozhlasová a televizní společnost ERT tři celostátní a jeden satelitní televizní kanál a sedm celostátních a 19 regionálních rozhlasových stanic. Před budovou rozhlasu v Aténách minulý týden proti zrušení ERT protestovaly tisíce lidí.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

OBRAZEC. Muž hraje basketbal na obrazci vyhotoveném v atriu Woodwardovy budovy...
TÝDEN OBRAZEM: Robozápasník, ruská přípravka a prchající Rohingové

V severošpanělské Galicii řádily požáry, keňská policie tvrdě zasáhla proti opozičním politikům a na Havaji se konal tradiční závod Ironman. I tuto neděli se...  celý článek

Kresba Empire State Building, kterou v 90. letech stvořil Donald Trump
Donald Trump, umělec. Prezidentovy malůvky se prodávají za statisíce

Jednoduchá kresba Empire State Building, kterou před lety černou fixou nakreslil Donald Trump, se ve čtvrtek v Los Angeles vydražila za 16 000 dolarů, tedy asi...  celý článek

Cvičení kybernetické bezpečnosti Locked Shields 2017 v Estonsku
NATO čelí stovkám kyberútoků měsíčně, vylepšuje obranu a hledá zbraně

Dosavadní taktická výhoda na bojišti umožněná technologickou vyspělostí NATO by mohla být vážně ohrožena, pokud spojenci nebudou schopni stoprocentně čelit...  celý článek

Avokádové quacamole
Avokádové quacamole

Rychlovka, kterou zvládne a miluje každý.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.