Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vyšetřovatelé v kauze Nagyová dostali tvrdou ránu, píší Slováci

  9:52aktualizováno  9:52
Vyšetřovatelům největší politické kauzy v české historii uštědřil Nejvyšší soud velmi tvrdou ránu. Napsal to slovenský list Sme k rozhodnutí soudu, kterým tři bývalé poslance ODS, obviněné z korupce, vyjmul z pravomoci policistů, žalobců a soudců. Podle listu Pravda dostal korupční skandál trhlinu.

Olomoucký vrchní státní zástupce Ivo Ištvan odchází ze služebny Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu, kde byl u výslechu expremiér Petr Nečas. (12. července 2013) | foto:  Petr Topič, MAFRA

"Olomoučtí vyšetřovatelé zřejmě přestřelili. Jejich argumenty Nejvyšší soud nepřijal a exposlance obviněné z korupce propustil na svobodu. Politické dohody chrání poslanecká imunita," napsal deník.

Zadržení exposlanců bylo součástí rozsáhlého zatýkání politiků a vysokých úředníků v Česku, které vyústilo v demisi expremiéra Petra Nečase a v pád celé jeho vlády. Trojice bývalých poslanců Marek Šnajdr, Ivan Fuksa a Petr Tluchoř se po vnitrostranických třenicích loni vzdali poslaneckého mandátu.

Umožnili tak schválení daňového balíčku bývalé Nečasovy vlády. Fuksa a Šnajdr poté získali funkce v dozorčích radách státních firem. Policie a státní zástupce v tom spatřují formu korupce. Do údajné korupční aféry byl prý zapleten i Nečas, jenž přidělování "trafik" už dříve obhajoval.

Rozhodnutí Nejvyššího soudu podle Sme může olomoucké státní zástupce, kteří zmiňovanou kauzu vyšetřují, stát i kariéru. Podle expremiéra Nečase by dva státní zástupci Ivo Ištvan a Rostislav Bajger měli rezignovat.

"Nastal zvrat v části aféry, která vedla k pádu Petra Nečase z křesla českého premiéra," uvedl list Pravda k rozhodnutí českého Nejvyššího soudu. Podle deníku tak korupční skandál dostal trhlinu.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.