"Prodloužil jsem policii termín do 10. ledna o další měsíc. Jednak si delší čas vyžádal soudní znalec v oboru silniční dopravy. A také není hotový posudek z oboru zdravotnictví," řekl zástupce Dvořák.
Posudek v oboru silniční dopravy je nutný ke stanovení rychlosti, při které se Ivan Hlinka v polovině srpna srazil na silnici u Karlových Varů s nákladní Avii.
Podle informací, které získala MF DNES, jel Hlinka rychlostí sto šedesát až sto sedmdesát kilometrů v hodině. Tato rychlost vyplynula vyšetřovateli Rostislavu Korbovi z počítačových zkoušek. "Udělal ji na specializovaném pracovišti vysoké školy v Brně," řekl odborník, která si nepřál být jmenován.
Vysvětlil, že vyšetřovatel si rozšiřuje specializaci na vysoké škole. Její počítačové simulátory přitom použil k výpočtu rychlosti Hlinkova superbu.
Vyšetřovatel Rostislav Korb nebyl v pátek k zastižení. Zástupce karlovarského policejního ředitele Vlastimil Mytiska uvedl, že i kdyby opravdu vyšetřovateli vyšla rychlost 170 kilometrů v hodině, stejně tento údaj nemůže policie oficiálně použít. "Pokud vyšetřovateli taková rychlost vyšla, je to stejně jen zajímavost," podotkl Mytiska.
Také státní zastupitelství nemůže vycházet ze soukromého zjištění někoho, který není zapsán jako soudní znalec. "Nelze to použít v trestním řízení jako důkaz," vysvětlil zástupce Dvořák.
To, že policie dostala více času na vyšetřování, není podle státního zástupce nic neobvyklého. Podobných případů eviduje karlovarské zastupitelství na desítky. Jedná se například o problémy s výslechem svědků, kteří odjeli do zahraničí.
Před jízdou nikdo nepil
V případě Ivan Hlinky soudní pitva potvrdila, že ani jeden z řidičů nepil při jízdou alkohol. Z expertiz soudních znalců je téměř jisté, že řidič superbu neměl bezpečnostní pásy. Znalci také neshledali žádné závady na brzdovém systému avie. Poslední neznámou zůstává rychlost, kterou Ivan Hlinka jel.
Ivan Hlinka zahynul 16. srpna na cestě z Litvínova do Karlových Varů. Jeho superb se srazil s avií, která vjela do protisměru.
VŠE O NEHODĚ IVANA HLINKY
Vyšetřování nehody Ivana Hlinky nabralo nový směr. Odborníci řekli, že nákladní avie směla při odbočování přejet plnou čáru. Nesměla ale při tom ohrozit auta v protisměru. Do kopce na Prahu vedou dva pruhy, dolů na Karlovy Vary jen jeden, 19. října 2004. |