Vyproštění kaprunské lanovky postupuje pomalu

Práce na vyklízení tunelu a odstraňování zbytků pozemní lanové dráhy v rakouském Kaprunu, při jejímž požáru přišlo loni v listopadu o život 155 lidí, komplikuje řada nepříznivých okolností. Podle místní policie se potýkají pracovníci vyprošťovacích firem nejen s chladem, vlhkem a vyčerpáním, ale také s nedostatečným větráním a v důsledku toho příliš vysokým obsahem kysličníku uhličitého v tunelu.
Vyprošťování shořelé lanovky v Kaprunu začalo 30. ledna. Od vyproštění lanovky a prozkoumání jejích zbytků si kriminalisté slibují odhalení příčiny tragédie.

Zamoření tunelu výfukovými plyny z dieselagregátů, které jsou nasazeny při vyprošťovacích pracích, způsobilo v úterý částečnou otravu tří pracovníků. Všichni postižení museli být převezeni do nemocnice a mají dnes ještě nařízenu rekonvalescenci.

Vedení společnosti provozující lanovku však zatím stále věří, že vyklízení tunelu bude možné dokončit v předpokládaném termínu, tedy do konce února.

Podle jejího sdělení bylo již do údolí vrtulníky přepraveno 70 pytlů menších částí zbytků lanovky, které jsou nyní ještě podrobně zkoumány. Především jsou v nich hledány případné šperky či jiné zachovalé předměty z vlastnictví obětí.

Základní údaje o tragédii

Souprava pozemní lanové dráhy jedoucí z kaprunského údolí na horu Kitzsteinhorn v rakouských Alpách nedaleko Salcburku začala hořet v sobotu 11. listopadu ráno po ujetí 600 metrů v tunelu dlouhém 3200 metrů. Lanová dráha, která je dlouhá 3500 metrů, vede z kaprunského údolí do alpského střediska ve výšce 2450 metrů. Podrobnosti o havárii; obětí je i Češka; více o příčinách tragédie - čtěte ZDE.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel.

Témata: Alpy, Kaprun, nemocnice

Video