Výrobce letadel vyzval aerolinky, aby na každém stroji vyměnily nejméně dva ze tří senzorů známých jako Pitotovy sondy, pokud jsou od francouzského výrobce.
Ve světě létá asi tisíc airbusů A-330 a A-340, ale výměna se bude týkat asi jen 200 z nich. Půjde o stroje, které používají senzory vyráběné ve francouzské firmě Thales. Nahradit je mají americké výrobky firmy Goodrich. Závazný termín pro změnu zatím výrobce nestanovil.
Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) poukazovala už krátce po nehodě na možnost, že se letadlo Air France z Rio de Janeira do Paříže zřítilo právě kvůli rychloměru, a doporučovala výměnu na celém parku airbusů.
Přesný důvod, proč letadlo spadlo, zatím není jasný, ale podle odborníků bude příčin několik, nejen rychloměry. - Airbus Air France se rozlomil o hladinu, řekli vyšetřovatelé
Mluvčí EASA řekl, že agentura chce vydat zákaz používat senzory firmy Thales na airbusech. Každý stroj má tři a povoleno bude prý použít od této firmy pouze nejnovější model, ale vždy pouze jeden na každém stroji. Zbylé dva senzory budou muset být od výrobce Goodrich.