Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vymahačská firma: Dlužníci ČT nám udělali jméno

  13:02aktualizováno  13:02
Společnost BSP vešla do povědomí veřejnosti jako vymahač poplatků České televize. Po rozvázání smlouvy s televizí sice nevykázala zisk, přesto na kampani vydělala. Lacino si udělala reklamu, díky níž získala nové zakázky. České televizi však kvůli smlouvě s BSP hrozí pokuta.
BSP získala díky kampani ČT nové zakázky. Ilustrační foto.

BSP získala díky kampani ČT nové zakázky. Ilustrační foto. | foto: David VotrubaiDNES.cz

Společnost BSP Lawyer Partners loni v květnu odkoupila od ČT dluhy koncesionářů za sto procent jejich hodnoty i s úroky z prodlení. Divákům rozeslala stovky tisíc dopisů s výzvou k zaplacení. Forma dopisu vyvolala bouři nevole. - více zde

V říjnu, po přijetí nového zákona o poplatcích, společnosti smlouvu zrušily a všechny pohledávky se vrátily zpět televizi. (více zde) Kampaň tak nemohla firmě přinést téměř žádné peníze. Co tedy spoluprací s veřejnoprávní televizí získala?

Předseda představenstva BSP Daniel Paľko se k důvodům spolupráce s ČT vyjádřil vůbec poprvé. Tvrdí, že do ní nešli jen kvůli zisku. "Chtěli jsme, a to se nám také povedlo, získat referenci v oblasti vymáhání velkého počtu relativně malých pohledávek," řekl.

"Zisk budeme realizovat ze zakázek, které jsme získali právě na základě této reference," vysvětlil Paľko.

BSP pomohla ČT s novým oddělením
BSP s televizí i nadále spolupracuje, i když byla smlouva již rozvázána. Pomohla například televizi vytvořit nové oddělení pro vymáhání dlužných poplatků.

"V rámci vypořádání vzájemné smlouvy jsme České televizi předali podstatnou část našeho know-how. Nyní tak může vlastními silami vymáhat dlužné koncesionářské poplatky mnohem efektivněji, než tomu bylo před zahájením spolupráce," uvedl Paľko.

"Společnost BSP s námi spolupracuje na vyhodnocování věcí, které pro nás prováděla. Předáváme si také celou agendu," upřesnil mluvčí televize Martin Krafl. O přesných podmínkách smlouvy nechce hovořit BSP ani televize.

"To jsou podmínky, které jsou smluvně vázány oběma stranami, takže vám podrobnosti nemohu říci. Každopádně to bylo v souladu se zákonem a věděla o tom i Rada ČT, která měla smlouvy k dispozici," řekl Krafl bez dalších podrobností.

Za smlouvu hrozí televizi pokuta
Smlouva ČT s BSP přesto nebyla zcela v pořádku. Zjistil to Úřad na ochranu osobních údajů (ÚOOÚ), který zjistil pochybení při předávání databáze koncesionářů soukromé společnosti.

"Záležitost je v tuto chvíli ve správním řízení. Česká televize se seznámila se spisem a má ještě možnost se k tomu vyjádřit. My pak na základě toho rozhodneme," řekla iDNES mluvčí úřadu Hana Štěpánková.

Televize podala proti řízení námitky, ÚOOÚ je ale nepřijal. "V závěrečném konstatování bylo sděleno, že došlo k porušení zákona o ochraně osobních údajů. To také potvrdil předseda úřadu a proto bylo zahájeno správní řízení," dodala Štěpánková.

Kavčí hory nechtějí probíhající řízení komentovat. České televizi hrozí pokuta v řádech milionů.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vchody do obchodního centra střeží betonové zátarasy. (23. 10. 2017)
Obchodní centrum začaly chránit před útokem teroristů betonové zátarasy

Před obchodním a zábavním centrem Plaza v Plzni jsou nově umístěny betonové zátarasy. Podle vedení společnosti je to preventivní opatření kvůli bezpečnosti.  celý článek

Stěhování dekompresní komory do Rehabilitačního ústavu v Hostinném.
Dekompresní komoru stěhovaly do patra dva jeřáby, váží devět tun

Výkonný pomocník pro léčbu pacientů dorazil dopoledne do Rehabilitačního ústavu v Hostinném na Trutnovsku. Dva jeřáby usadily do pracoviště v zadním traktu...  celý článek

Sociální demokraté se v sobotu večer při sledování volebních výsledků zamkli v...
ČSSD zažila knock-out, řekl Zimola. Bývalý hejtman může začít stoupat

Po rozpadu krajské koalice se vzdal hejtmanského křesla, vedení strany ho nechalo vyškrtnout z kandidátky pro volby do Sněmovny. Část lídrů ČSSD kvitovala, že...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.