Výkopy obtěžují řidiče v hlavním městě, práce ale mnohdy stojí

Praha - Sotva na polovině silničních výkopů v hlavním městě, kvůli kterým musí řidiči automobilů jezdit leckdy dlouhými objížďkami, se o víkendu pracovalo. Pražané, kteří se rozhodli autem cestovat, přitom museli počítat s patnácti dopravními omezeními kvůli výkopovým pracím nebo částečnému uzavření komunikací.

"Jo, jo, poctivě makají," říká v sobotu krátce po jedenácté hodině dopolední muž ve středních letech a ukazuje na skupinku dělníků z firmy IPS spravujících úsek Mladoboleslavské ulice ve Vinoři, kteří právě nakládají rozbité kusy asfaltu na ohromnou lžíci bagru. "Dřeme jako koně. Každý den jsme tu osm a půl hodiny - víkend, nevíkend. Do patnáctého srpna musíme udělat úsek ke křižovatce. Když nebude pršet, bude do konce prázdnin celá ulice v cajku," tvrdí Zdeněk Mareček. "A že nemáme žádné volno? Peníze potřebujeme, tak ho musíme oželet," dodává.

Stejně tak jsou zhruba o hodinu později do práce zabraní také dělníci společnosti PSVS na mostě Barikádníků v sedmém obvodě: "Pracovní dobu máme klouzavou. Pokud je dobré počasí, jsme tu od šesti do osmnácti hodin. Když je však potřeba, i déle," líčí jejich mistr, jenž nechce uvést své jméno. Také oprava tohoto mostu by podle něj měla skončit s posledním dnem prázdnin.

Co do dopravní strategičnosti, omezuje dopravu v centru zřejmě nejvíce rozkopaná křižovatka u stanice metra Anděl. "Také proto tu musíme být i o víkendu. Vždyť kvůli stavbě museli odklonit tramvaje," vykládá přibližně ve třináct hodin stavbyvedoucí třetí divize firmy Metrostav Josef Kasal. Pracují tu na třetí etapě dostavby tunelu Mrázovka, právě se snaží propojit stávající vozovku s nově vybudovanou silnicí. "Máme toho plné kecky, ale už od pondělí bude líp - práci, jež je od šesti do šesti večer, si rozdělí dvě směny. Od minulého pátku jsme na to byli každý den sami, a to musíme plnit pevně stanovený denní plán, dnes například vykopat lože komunikace," doplňuje Kasal.

Na ostatních silničních výkopech si zřejmě s co největším urychlením stavby hlavu nelámou. Je půl druhé odpoledne a ve Vyšehradské ulici v Praze 2 stojí před velikou jámou v silnici pouze žlutý bagr. Pracoviště patří Českému Telecomu, ale jím najatí dělníci od zaměstnavatele zřejmě dostali volno. "Včera v poledne vykopali díru a od té doby se nic neděje. A přitom zrovna dnes je na práci přijatelné počasí a každý normální podnikatel by toho využil," podotýká Eva Koksová, která staveniště pozoruje z oken svého bytu. "Je to nehoráznost. Už od května tu kopou celou ulici a hrozně se s tím vlečou. Na sotva dvousetmetrový úsek mají celé tři měsíce, tak si asi říkají, proč bychom se snažili," dodává.

Podobně rozčilen je i Jiří Fišera v Koněvově ulici, kde firma DZ opravuje vodovodní řady: "O víkendech pravidelně nedělají, což mi připadá nenormální. Ukazuje to, že v západní Evropě ještě stále nemáme co dělat," konstatuje s tím, že na to, jak dlouho je ulice rozkopaná, se stavba moc nepohnula. "No jo, to jsou páni, proč by dělali, když mohou mít volno," doplňuje Fišeru důchodkyně Marta Radostová. Marné to mají i ti, kteří chtějí projet například přes most Železničářů v sedmém obvodě. Jeden jízdní pruh tvoří pouze kovová konstrukce, panely, jež mají tvořit vozovku, se povalují vedle. Nejenže zde nikdo nepracuje, ale také chybí označení firmy, která by most měla zprovoznit.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video