Nově zamýšlený způsob kritizuje starosta první městské části, které se tento problém nejvíce týká.
"Bude to složitější a nejsem přesvědčen o tom, že počet se tím sníží. Problém, komu povolenku vydat, bude zejména u zásobování," tvrdil starosta Jan Bürgermeister.
Karty typu D přidělila radnice téměř třiceti tisícům žadatelů. Už od konce příštího týdne chce však vydávat nové. "Karty by měly začít platit od půlnoci na přelomu třetího a čtvrtého listopadu. Žadatelé budou muset splnit nové požadavky. Tím by se měl jejich počet snížit," řekl ředitel magistrátu Zdeněk Zajíček.
Nárok na výjimku od magistrátu budou mít stavební firmy na základě smlouvy na práce v těchto oblastech nebo firmy zajišťující údržbu komunikací. Dále firmy zásobující obchody v postižených zónách a občané a společnosti se sídlem v těchto místech. V neposlední řadě i praktičtí lékaři.
Průjezd dopravními omezeními bude pro motoristy řešen třemi různými způsoby. "Měl by to být ten nejlepší," konstatoval Němec. Jednou z výjimek bude i parkovací karta Evroparku nebo malé karty D, udělené obyvatelům Malé Strany. Celkem tyto dokumenty vlastní přibližně sedm tisíc lidí.
Dalšími zvýhodněnými budou taxikáři, kterých karty D mělo přes tři tisíce. Jejich vozy budou muset mít pevné označení a evidenční čísla. Jezdit zakázanými úseky smějí i vozidla vybavená majáky.
Poslední příležitostí, jak si zajistit vjezd do uzavřených ulic, budou povolenky označené písmeny P, a to buď na dobu neurčitou v zelené barvě, nebo určitou v barvě fialové.
"Budou opatřeny bezpečnostními prvky a evidovány v počítačích. Při kontrole tak budou mít městští strážníci šanci všechny údaje na místě ověřit," dodal ředitel magistrátu Zajíček.
Namátkově budou strážníci stavět i auta s majáky, zda je mají napsány v technickém průkazu. Prověřovat budou i taxikáře.