K incidentu došlo ve čtvrtek po deváté hodině za místem zúžení, mezi 12. a 15. kilometrem D10, kde je kvůli opravám omezený provoz na jeden širší a jeden úzký pruh.
„Já jsem přesvědčen, že za většinou nehod kamionů ve zúžení jsou osobní vozy,“ uvedl Josef Švagera. Někteří řidiči se totiž podle něj řítí v úzkém pruhu 120 kilometrů v hodině, nepočítají s výtluky či vyhnutými svodidly. „Kvůli tomu jedu osmdesát pět a jedu prostředkem,“ vysvětlil.
To se řidiči bílé škodovky nelíbilo, za kamionem blikal, ale Švagera nechtěl riskovat nehodu. Když zúžení skončilo, muž za volantem superbu nejprve gestikuloval a poté kamion vybrzdil.

„Přestože jsem s tím počítal, tak to bylo na poslední chvíli jen tak tak. A když pak nakonec odjížděl, tak to, jak omezil projíždějící osobák, to už je skoro na kriminál. Kdyby ho řídil někdo trošku méně zkušenější, tak to dvacetkrát přetočil přes kapotu a mohli ho také odtud vézt v pytli,“ uvedl Švagera.
Sám kamiony řídí od roku 1988. „Stává se mi, že na mě gestikulují a troubí, občas po mě hodí i pytlík s bordelem, ale s vybržďováním se setkám málokdy. Poté co pan Trpišovský a další skončili za mřížemi, tak to naštěstí není časté,“ řekl řidič kamionu.
Soudy uložily za vybrždování až šestiletý trest
Za vybržďování hrozí vysoké tresty. Nejvyšší soud v lednu potvrdil šest let vězení pirátovi za vybrždění řidičky na dálnici D1 u Velkého Beranova v roce 2013. Automobil, který svou jízdou ohrozil, havaroval a zranila se při tom jedna žena (více o verdiktu zde).
Před třemi lety brněnský krajský soud poslal na tři roky do vězení muže, který prudkým brzděním donutil v Brně zastavit autobus MHD, jedna z pasažérek se zranila (více o rozsudku zde).
Další agresivní řidič Aleš Trpišovský dostal za vybržďování pomalejších šoférů na dálnici D1 dvouletý trest s podmíněným odkladem na čtyři roky a sedmiletý zákaz řízení. Podmínky jej zbavila amnestie, zákaz zůstal v platnosti (více o verdiktu vrchního soudu zde).