Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vtipy mají přitáhnout mladé lidi k volbám

  1:00aktualizováno  1:00
Nezáživné televizní debaty a neustálé přetahování politiků zřejmě nejsou pro mladé lidi tím pravým lákadlem, proč jít za necelé dva měsíce k parlamentním volbám. Přesto nakonec jejich hlasy mohou být pro výsledek rozhodující. K volbám je mohou přilákat kreslené vtipy.
Na nedisciplinovanost mladých voličů by mohli doplatit zelení. Ilustrační foto.

Na nedisciplinovanost mladých voličů by mohli doplatit zelení. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

"A tak jsme si s kolegy řekli, že se pokusíme prvovoliče a vůbec lidi ve věku do pětadvaceti let přitáhnout k volbám tím, co je baví a co je teď hodně v módě - komiksem," říká Martin Kotas, produkční grafického studia Mowshe, které se před časem zapojilo do kampaně Trikem proti komunismu.

To, že mladí lidé nemají moc zájem jít k volbám, potvrdil nedávno i sociolog Jan Hartl, když v LN vysvětloval, že současná zvýšená podpora Strany zelených nemusí dlouho vydržet: "Mezi stoupenci této strany je mnoho mladých lidí a všechny výzkumy v Evropě ukazují, že mladý volič je nejméně disciplinovaný."

Grafici dali dohromady sedm karikaturistů včetně Štěpána Mareše, Marka Douši či Nenada Vitase, každý z nich nakreslil jeden tří- až čtyřobrázkový takzvaný strip.

Ty budou tento čtvrtek zveřejněny na webových stránkách s adresou www.helevol.cz (už jen název webových stránek má být dvojznačností zkratky "vol" pro mladé lidi chytlavý).

"Princip je v tom, že každý komiks bude mít svou speciální stránku, kde budou moci návštěvníci webu napsat svůj vlastní text. Samozřejmě že vulgární a jiné nevhodné texty rovnou vyřadíme. Zároveň poběží hlasování čtenářů, který text jim připadá nejlepší," popisuje připravená pravidla Martin Kotas. 

"Paralelně s tím budou hlasovat i sami kreslíři. Průběžné výsledky hlasování nebudou na stránkách vidět, aby se lidé navzájem neovlivňovali. Nicméně v polovině května, tedy pár týdnů před volbami, výsledky veřejně vyhlásíme," dodává.

Pro účastníky hry z toho sice nakonec žádná odměna nekouká ("Máme pro ně připravený jen speciální zájezd do volební místnosti," vtipkuje Kotas.), ale karikatury s vítěznými texty budou v závěrečné fázi předvolební kampaně vytištěny jako samolepky, které si budou moci lidé libovolně vylepovat.

Nápad s webovými stránkami a komiksy se zrodil u lidí sdružených kolem grafického studia Mowsche nedávno, když zjistili, jak úspěšná byla jejich loňská kampaň zaměřená proti sílící KSČM.

Tehdy přišli s akcí Trikem proti komunismu. "A jelikož jsme nezisková organizace a triček s různými symboly se prodalo opravdu hodně, a tudíž jsme měli zisk, tak jsme přemýšleli, jak ty peníze před volbami investovat. A nakonec se z toho zrodilo toto," vysvětluje Martin Kotas.

"Jestli to přispěje k tomu, že mladí půjdou volit, budeme spokojení," dodává.

Autor:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Interaktivní mapa volebních výsledků
Dali vaši sousedé hlas Pirátům nebo ODS? Projděte si podrobnou mapu

Zajímá vás, kde dopadli nejlépe při letošních volbách Piráti nebo SPD Tomia Okamury. Redakce iDNES.cz připravila unikátní interaktivní mapu, díky které si...  celý článek

Politici přicházejí na povolební vyjednávání do Poslanecké sněmovny (22. října...
Babiš oťukává partnery. Přijal komunisty a Švejnara, Gazdík mu řekl ne

Hnutí ANO vybralo pět lidí, kteří budou jednat o povolebním uspořádání Sněmovny a možné vládě. Andrej Babiš a spol. už mají za sebou první schůzky. V...  celý článek

Předseda ODS Petr Fiala oslavuje zisk více než 11 procent hlasů ve volbách do...
Pravda a láska prohrály? Blogeři komentují volby

Jak interpretovat volební výsledky? Proč utrpěla ČSSD tak drtivou porážku? A jak se pravděpodobně zformuje vládní koalice? Přečtěte si, co si o tom myslí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.