Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Všudypřítomné kamiony: přátelé, nebo vrazi?

  1:00aktualizováno  1:00
Přesvědčují nás, že nám vozí čerstvé rohlíky a růže. A že by se snad udusili pachem nafty, jen aby dojeli včas. Řidiče malé škodovky, který uhýbá do příkopu před světélkující a řičící obludou, která ho předjíždí šílenou rychlostí, však nepřesvědčí.
Náklaďáky přivážejí to nejdůležitější - bohatství. Ilustrační foto.

Náklaďáky přivážejí to nejdůležitější - bohatství. Ilustrační foto. | foto: Ondřej LitteraMF DNES

Nepřesvědčí ani obyvatele měst a vesnic, jimž dělá nepřetržitá řada kamionů život těžším. Naopak nákladním autům chtějí politici život usnadnit, tím, že jim povolí víc jezdit i o víkendu.

Počet náklaďáků projíždějících přes republiku vzrostl po vstupu do Unie. V patách jim vznikají sklady a mezisklady, kterých se tak štítí Václav Havel. Reklama na kamiony je však paradoxně blíž pravdě. Náklaďáky sice ničí silnice, komplikují dopravu a špiní okolí, ale přivážejí to nejdůležitější - bohatství.

Bez rostoucího obchodu s Evropou by český tygr spíše kňučel než řval. A i když to zní cynicky, bohatství teď potřebujeme víc než volné silnice a krásné životní prostředí, nemluvě už o skladech lahodících Havlovu vkusu.

Kamiony nejsou našimi nepřáteli. Jsou jimi čeští politici. Sociálnědemokratickým vládám patří zásluhy o bezchybný vstup do Unie a předvedly legislativní smršť. Přes prognostickou minulost pana Zemana však neuvěřitelně podcenily fakt, co bude Unie znamenat pro zdejší silnice.

Na stavbu dálnic a klíčového obchvatu Prahy se vlády prakticky vykašlaly. Kousek polootevřené dálnice na Hradec, po které nikdo nejezdí, je smutným pomníkem vládního selhání.

Jeho součástí je i opožděné zavádění mýtného. Mělo být už dávno, ne proto, aby kamiony odradilo, ale aby zemi přinášelo další oprávněný zisk. Z toho by bylo možno financovat rychlejší stavbu dálnic.

Selhává i dopravní policie, která není schopna kamiony donutit k dodržování pravidel. Jejich řidičům musí být jasné, že se v Česku nedá jezdit stejně jako v Německu, že se musí přizpůsobit.

Zákaz předjíždění, který navrhuje nový silniční zákon je rozumný. Naopak je nesmyslné pouštět víc kamiónů na víkendové silnice - nepotřebují to.

Vyhánět náklaďáky z Česka je stejně pošetilé jako spálit tisícikorunu, protože je umazaná. Učinit život s obludami na kolečkách pro občany snesitelným je však plně v moci politiků a úřadů. Až vás příště ohrozí čadící netvor, netrubte a nenadávejte na něj, nýbrž na vládu.







Hlavní zprávy

Další z rubriky

Požár v panelovém domě v Plzni na Košutce zřejmě způsobila powerbanka. (22. 8....
Hasiči evakuovali čtyřicet lidí, noční požár způsobila powerbanka

Tři hasičské jednotky vyjely v noci k požáru panelového domu v Plzni na Košutce. Černý kouř vyhnal z bytů čtyřicet lidí, lékaři ošetřili dvě ženy. Požár...  celý článek

čeština
Stát stopl kritizovanou výuku češtiny pro azylanty. Zakázku nikdo nechce

Cizinci, kteří v Česku získají azyl, mají nárok na 400 hodin češtiny zdarma. Ministerstvo školství ale bez udání důvodů ukončilo spolupráci s agenturou, která...  celý článek

František Ringo Čech ukazuje zatím svůj poslední obraz. Je nazvaný Smrt...
Miloše bych neodmítl, říká ke své kandidatuře František Ringo Čech

Vedení Strany práv občanů před dvěma týdny rozhodlo, že jejich superlídrem do podzimních voleb bude hudebník František Ringo Čech. O pomoc ho prý požádal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.