Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Všechna povolení máme, tvrdí dopravce, jehož tahač se zasekl pod mostem

  11:35aktualizováno  15:46
Polská souprava vezoucí obří válec kotle po dálnici D1 a uvázla pod mostem v Ostravě, neměla šanci pod konstrukcí projet. Náklad je totiž o třicet centimetrů vyšší, než jaká je výška mostu. Dopravce navíc ministerstvu dopravy nahlásil jinou trasu. Zástupce přepravní firmy ale tvrdí, že má všechna povolení v pořádku.

Od úterního večera blokuje dálnici a velkou část dopravy v Ostravě uvázlý kamion s válcem pro průmyslový kotel, vyprostit se ho povedlo až v poledne. Uzavírka dálnice přesto ještě pokračuje (více čtěte zde). "Dálnice zůstane uzavřená asi až do nočních hodin," uvedla mluvčí Ředitelství a dálnic Nina Ledvinová.

Podle ŘSD měl přepravce povolení pro náklad vysoký 4,2 metru, se kterým by pod mostem vysokým 4,8 metru pohodlně projel. "Jenže náklad byl ve skutečnosti o třicet centimetrů vyšší než most. Stejně tak uvedl jiné míry pro šířku," uvedla mluvčí Ledvinová.

Stanoviska ministerstva a přepravce se zcela rozcházejí

Navíc polská firma Metrans Transport Spedycja měla podle ministerstva dopravy povolení jen pro cestu od polských hranic přes Chotěbuz na Karvinsku, Frýdek-Místek a Ostravu do Opavy. Na dálnici tedy neměl co pohledávat.  "Takže pokud měl tahač nějaký náklad při cestě do Polska, jde o jinou trasu a jiný náklad, než nám uváděli," řekl Martin Novák z ministerstva.

Polský přepravce jakékoliv obvinění popírá. "Měli jsme českého prostředníka, který vše vyřizoval. Máme povolení na náklad vysoký 5,5 metru, přičemž jsme schopni soupravu snížit o deset centimetrů. Po dálnici jsme mohli jet, most měl mít výšku 5,5 metru," uvedl syn majitele firmy Lubasz Osiecki, který je na místě nehody.

Majitel Zygmunt Osiecki uvedl, že most je na vjezdu vyšší než na výjezdu. "Je špatně označený. To zmátlo českou firmu, která naše vozidlo doprovázela," řekl ČTK.  

Válec poškodil i vozovku dálnice, uzavírka se protáhne do noci

Náklad se pod mostem zasekl a když se řidič snažil vycouvat, svalil se válec z podvozku a částečně se ocitl na silnici. Na místě byla čtyři vyprošťovací vozidla a válec se jim povedlo vytáhnout okolo poledne.

Ředitelství silnic a dálnic bude po přepravci požadovat náhradu veškerých škod. A ty nebudou malé. "Navíc se podvozku ulomila některá kola, takže při manipulaci s nákladem zřejmě dojde k poškození vozovky," řekla mluvčí.

Dodala také, že se uzavírka komunikace protáhne až do noci. "Válec se musí nejprve vyprostit, poté opět naložit a odvézt. Poté musíme posoudit poškození vozovky a mostu. Možná, že se uzavírka protáhne i do zítřka, průběžně budeme veřejnost informovat," řekla Ledvinová.



Po stopách vrahů




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jičín
V Jičíně našli v podzemní nádrži u zámecké zahrady mrtvolu muže

V podzemní nádrži zámecké zahrady v centru Jičína v pátek nalezli mrtvolu muže. Kriminalisté zjišťují jeho totožnost. Zatím není jasné, zda je obětí násilného...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Muž, který při předjíždění zabil ženu, byl opilý. Hoch zůstává v nemocnici

Řidič, který na začátku října u Nelahozevsi při předjíždění zabil ženu a zranil dvě její děti, řídil opilý. Potvrdily to toxikologické testy. Muž den po nehodě...  celý článek

Ilustrační foto
Žena se za padesát tisíc korun provdala za cizince, hrozí jí rok vězení

Padesát tisíc na ruku za sňatek a příslib dalších peněz. To podle policistů přimělo čtyřiatřicetiletou ženu z Ostravska, aby se provdala za o deset let...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.