Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Volební kampaň zaplaví město

  8:28aktualizováno  8:28
Praha - Zástupci všech hlavních politických stran, které se spolu utkají v listopadových komunálních volbách, tvrdí, že jejich kampaň bude skromná. Odhadují, že je bude stát kolem čtyř milionů korun. Výjimkou jsou komunisté. Ti mluví o pouhém milionu. Přiznávají však, že nedokážou odhadnout, jaké další peníze dají na kampaň jejich místní organizace. "To bude v jejich režii," uvedl šéf pražských zastupitelů za KSČM František Hoffman.

Část peněz chtějí dát všechny strany na pomoc lidem postiženým povodněmi. ODS a KSČM po půl milionu korun, unionisté 300 tisíc, lidovci 50 tisíc korun, Evropští demokraté a ČSSD o výši částky teprve rozhodnou.

Rozdílný přístup mají politické strany i ke zveřejňování sponzorů. Unie svobody slibuje prostřednictvím Michaela Hvížďaly, že zveřejní jejich jména již v průběhu kampaně na Hvížďalově internetové adrese. ČSSD, ODS, KDU-ČSL a Evropští demokraté to prý udělají až po volbách v rámci ročního vyúčtování hospodaření strany. Komunisté tvrdí, že žádné sponzory mít nebudou.

Stánky a propagační materiály budou na každém rohu
Tužky, samolepky, bombony, balonky, ale také například horská kola nebo burčák, na to všechno chtějí pražské politické strany nalákat voliče před listopadovými komunálními volbami. Lidovci zahájili kampaň v sobotu, ostatní velké politické strany ji spustí v průběhu tohoto týdne.

"Sázíme na bezprostřední kontakt s obyvateli. Nebudeme dělat klasické mítinky, ale pokusíme se být vidět všude tam, kde se sejde více lidí. To znamená v ulicích, na sportovních a kulturních akcích a například i v restauracích," řekl předseda pražské ODS Jan Bürgermeister. Lidem bude tato strana rozdávat v několika stáncích samolepky, tužky a natištěné volební programy. Do povědomí se chce dostat i pomocí až stovky billboardů a placené inzerce.

Sociální demokraté rozešlou propagační materiály do všech domácností. Na frekventovaných místech budou mít rozmístěny stánky, kde si jejich kandidáti chtějí s lidmi povídat a rozdávat drobné dárky včetně tradičních růží, které jsou zhmotněným symbolem strany.

Rovněž Pražští lidovci rozešlou své volební programy s portréty kandidátů do všech domácností. ODS, ČSSD, ale také Unie svobody nebo Evropští demokraté se budou spoléhat především na přímý kontakt s lidmi.

"Máme připraveno pět větších mítinků, kde budeme mimo jiné i losovat výherce soutěže uveřejněné v našem volebním magazínu. Vyhrát mohou i horské kolo. V Praze 1 jim pak nabídneme burčák," uvedl předseda KDU-ČSL v Praze Petr Burgr.

Unie svobody založila svou kampaň na Michaelu Hvížďalovi, který je jejím kandidátem na primátora. Desítky billboardů s jeho portrétem jsou rozvěšeny po městě už od počátku léta. "Myslím, že už mne znají všichni. Na tom založím i svou pomoc ostatním kandidátům," řekl Hvížďala. Také unionisté budou rozdávat lidem drobné propagační materiály.

Evropští demokraté Jana Kasla budou mít rozmístěny stánky v patnácti městských částech. Kromě volebních programů a portrétů kandidátů v nich lidem nabídnou i samolepky, voňavé stromečky a balonky s logem strany. Připraveno mají i 24 billboardů a placené inzeráty v místních zpravodajích. "Spoléháme ale hlavně na osobní kontakt s lidmi," upozornil Jan Kasl.

Pražští komunisté rozešlou lidem na 250 tisíc výtisků svých volebních novin. Mítinky budou mít ve všech volebních obvodech. Jejich místní organizace pak budou pořádat schůze v městských částech. "Drobné propagační předměty připravené máme, ale guláš vařit nebudeme," řekl František Hoffman, předseda klubu zastupitelů za KSČM.

Pražští lidovci svoji kampaň před komunálními volbami zahájili již v sobotu. Václavské náměstí zaplnily balonky s logem strany a jiné propagační materiály. Ostatní strany přijdou s obdobnou taktikou v příštích dnech. (28. září 2002)

Pražští lidovci svoji kampaň před komunálními volbami zahájili již v sobotu. Václavské náměstí zaplnily balonky s logem strany a jiné propagační materiály. Ostatní strany přijdou s obdobnou taktikou v příštích dnech. (28. září 2002)

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Hynek, šéf Asociace obranného průmyslu, který má být podle Realistů...
V šesté Otázce vyhrál Hynek, zrušil by možnost udělit milost během stíhání

V šestém kole Otázky pro prezidenta zvítězil její nejnovější účastník Jiří Hynek. Podle šéfa Asociace zbrojního průmyslu není třeba pravomoci prezidenta...  celý článek

Poznáte místo?
100 POHLEDŮ: Baráčky jak lepidlem k sobě přilepené. Poznáte místo?

Pro období let 1890 až 1914 se vžilo označení Belle Époque - „krásná doba“. Právě v tomto období vznikla většina fotografií, které jsme zařadili do seriálu 100...  celý článek

Vrchní část věže je třeba opravit, protože do jejího krovu kvůli poryvům větru...
Plán počítá s dostavbou Staroměstské radnice, křídlo jí chybí od války

Grandiózní i umírněné návrhy se během více než století objevily v souvislosti s novou podobou východního křídla Staroměstské radnice. Místo toho jsou přes 70...  celý článek

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.