Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Volební kampaň jede dál

  0:01aktualizováno  0:01
Předvolební kampaň připomíná těžkopádný stroj se setrvačníkem. Ani týden po volbách ho není jednoduché zabrzdit. Plakáty snažící se přilákat voliče k urnám okupují každý roh, infolinka ODS se tváří, že je stále v provozu, ve schránkách lidé objevují letáky, které by jim možná mohly pomoci při rozhodování před čtrnácti dny, ale rozhodně ne dnes.

"Byla jsem doslova v šoku," stěžuje si například paní Vlachová z pražského Spořilova, která vytáhla ze schránky leták Koalice imitující deník MF DNES. "Nejpodivnější bylo, že se mi to tam objevilo až v neděli po volbách," vypráví Vlachová.

Jak přiznávají zástupci Koalice, letáky přišly až po volbách nejen k Vlachové, ale do desítek dalších domácností. "Byla to však chyba distribuční firmy, my jsme pochopitelně chtěli, aby je lidé měli k dispozici ještě před hlasováním," říká Patrik Nacher z volebního štábu Koalice.

Zatímco pražské infocentrum občanských demokratů dělníci pomalu vyklízeli, na bezplatné informační lince stejné partaje to vypadá, že stále pracuje. "V tuto chvíli jsou všichni naši operátoři zaneprázdněni. Zavolejte později," ozývá se neustále ze sluchátka.

Ani vedení strany není schopné jednoznačně říci, zda telefonní služba pro voliče už skončila. "Upřímně řečeno, neměl jsem ještě čas to zjišťovat," říká místopředseda Miroslav Beneš, který měl kampaň na starosti. "Asi to znamená, že linka už nefunguje," snaží se přeložit telefonní hlášku.

Nejviditelnějšími připomínkami volebního klání jsou především billboardy a plakáty v ulicích. Tak třeba: teprve v pondělí zmizely z odpadkových košů v centru Prahy plakáty s nápisem Národ volí Klause. Neodstranili je přitom - jak by se dalo očekávat - ani pracovníci reklamních agentur, ani zástupci ODS, ale zaměstnanci Technické správy komunikací. "Jde o černé výlepy, které strháváme v rámci běžného úklidu. Nic jiného nám nezbývá," říká mluvčí společnosti Libor Sosnovec. A dodává, že požadovat po partajích, aby zajistily odstranění nelegálních plakátů, je zcela zbytečné.

"Řeknou nám, že vylepování bylo zadáno nějaké agentuře, a proto s tím vlastně nemají nic společného," líčí dřívější zkušenosti Sosnovec. Tváře lídrů stran ustoupí z legálních reklamních ploch až v okamžiku, kdy agentury najdou nové nájemce. "Žádat, aby je ihned stáhly, by pro nás bylo velmi neefektivní. A navíc: žádné zákony tím neporušujeme," upozorňuje Nacher z Koalice.

"Ostatně můžeme také tvrdit, že jsme tím už rozjeli další část kampaně. Na komunální a senátní volby." Koaliční mýdla a pitíčka. Perníky občanských demokratů. Trička a čepice s logy. To byly největší taháky předvolebních kampaní, po kterých se zaprášilo nejdříve. Ve volebních štábech stranám zůstaly v podstatě jen propagační brožury a volební programy. "Zbyly nám jen knihy pana předsedy a balonky ODS 2002, které však využijeme při podzimních volbách," upřesňuje Beneš.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Absolventi medicíny nemohou nastoupit do ordinací, stát hledá nápravu

Stovka absolventů medicíny a zájemců o praktické lékařství nemůže pokračovat v dalším studiu. Znemožňuje jim to novela zákona o specializačním vzdělávání...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka přichází na středeční schůzi vlády ve Strakově...
Minimální mzda vzroste na 12 200 korun, rozhodla Sobotkova vláda

Minimální mzda se od ledna 2018 zvýší z 11 tisíc na 12 200 korun. Rozhodla o tom vláda, informoval na Twitteru premiér Bohuslav Sobotka. Od nástupu do funkce...  celý článek

Myslivci budou divočáky v zamořené zóně u Zlína chytat do speciálních klecí.
VIDEO: Myslivci začínají chytat divočáky v zamořeném Zlínsku do klecí

Osm odchytových klecí by mělo v nejbližších dnech začít fungovat v části Zlínska, kde se šíří nákaza africkým morem prasat. Myslivci budou dění u důmyslných...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.