Soud vyhověl žalobě režisérky Věry Jordánové, autorky scénáře Boženy Šimkové a dědiců výtvarníka Vladimíra Dvořáka na nekalou soutěž, parazitování na pověsti a zlehčování. Každý ze tří žalobců dostane dvě stě tisíc korun.
V reklamě, která běžela před Vánocemi v roce 2013, Krakonoš v podání herce Karla Heřmánka slovně laškuje s mladou ženou. Tu navnadí výkřikem „slyším volání přírody“, vzápětí ale chvátá ke kadibudce.
„Reklamní kampaň byla velmi pokleslé úrovně. Toto jednání lze charakterizovat jako nekalou soutěž ve formě zlehčování audiovizuálního díla,“ řekl serveru advokát autorů večerníčku František Vyskočil. „Dílo je primárně pohádkou pro dětského diváka a zesměšňování Krakonoše degraduje poslání a sdělení audiovizuálního díla na tu nejnižší úroveň,“ doplnil.
Režisér spotu Jakub Kohák uvedl, že mu reklama připadá zábavná a rozhodně ne dehonestující. „Autorem námětu, o čem reklama bude, je vždy reklamní agentura. Já jako režisér se k tomu dostanu, až to schválí jak agentura, tak klient,“ řekl Kohák Aktuálně.cz.
Tvůrce kampaně, společnost McCann Prague, nechtěl rozhodnutí soudu komentovat a odkázal na mobilního operátora. „Písemné vyhotovení rozsudku s odůvodněním zatím žádná ze stran k dispozici nemá, a proto je předčasné názor soudu prvního stupně hodnotit. Spor vzhledem k informacím, které již máme, za skončený nepovažujeme a plánujeme podat odvolání,“ řekla serveru mluvčí Vodafone Markéta Kuklová.