Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky už staví na celé trase A

  7:25aktualizováno  7:25
Praha - Vlaky metra opět staví ve stanicích Malostranská a Staroměstská. Poprvé od povodní tak funguje celá trasa A mezi Skalkou a Dejvickou. "Všechno jezdí, vlaky normálně zastavují ve všech stanicích trasy A," potvrdil iDNES dispečer Dopravního podniku. Opravit zbývá ještě šest stanic trasy B.

Trasa A je tak druhou kompletně funkční trasou, kterou se podařilo po srpnových záplavách dát do provozu. První byla v polovině prosince trasa C, kdy se otevřela i stanice Vltavská.

Těsně před otevřením Malostranské a Staroměstské probíhaly v metru zatěžkávací zkoušky. Ještě ve středu museli pracovníci metra za asistence hasičů otestovat protipožární systémy.

"Zkoušky protipožárního zabezpečení dopadly dobře. Vše je v pořádku a nebude proto nutný stálý požární dozor," řekl iDNES šéf hasičů DP Metro Michal Wowesný. Podrobnosti o testech čtěte ZDE.

"Béčko" bude v provozu v únoru
Celá trasa B má začít fungovat v polovině února. Některými stanicemi však budou ještě vlaky projíždět.

Stále se opravuje nejvíce zasažená střední část - stanice Národní třída, Můstek B, Náměstí Republiky, Florenc B, Křižíkova a stanice Invalidovna. Do provozu by ale měly být všechny postupně uvedeny do konce března.

Zličín bude o víkendu bez metra
Zatímco v metru na trase A už zastavují vlaky ve všech stanicích, lidé z Jihozápadního Města a Černého Mostu dál jezdí do centra přeplněnými tramvajemi. Dopravní podnik totiž celou trasu B mezi Zličínem a Černým Mostem zprovozní nejdříve až v polovině února.

Velké množství sutě musí dělníci vyvážet z poškozeného "béčka". To je podle Josefa Kutila z Inženýringu dopravních staveb důvod, proč se otevření trasy proti původnímu plánu asi o tři týdny opozdí.

V sobotu a v neděli budou mít horší cestování do centra lidé ze Stodůlek či Nových Butovic. Mezi Karlovým náměstím a Zličínem totiž vůbec nepojedou soupravy metra.
Lidé z Jihozápadního Města tak budou opět cestovat déle, protože po oba víkendové dny nahradí soupravy podzemní dráhy autobusové linky.

Podle mluvčí Dopravního podniku Michaely Kuchařové pojede mezi Andělem a Zličínem náhradní autobusová linka B1.

"Náhradní spoje budou zastavovat v zastávkách jiných autobusových linek, například na Smíchovském nádraží v zastávce noční pět set jedničky a u Anděla v zastávce linky 123," řekla Kuchařová.

Kyvadlově tak budou jezdit vlaky na trase B pouze mezi Černým Mostem a Palmovkou, kde však lidé musí přestupovat v Kolbenově.

Cesta z Černého Mostu do centra však stále trvá asi třikrát déle než dříve. Zatímco metrem dojel člověk z konečné stanice Černý Most na Můstek zhruba za patnáct minut, nyní mu to s jedním či dvěma přestupy zabere nejméně tři čtvrtě hodiny.

Cestující může vyjet metrem z Černého Mostu na Kolbenovu, kde přestoupí na tramvaj X-B, která ho doveze až na Václavské náměstí. Také by mohl jet metrem až na Palmovku, kde si počká na tramvaje linek 25 nebo X-B, kterými bude pokračovat v cestě do stanice metra Vltavská. Odtud pak dojede do stanice Muzeum a z podzemí vyjde přímo "u svatého Václava" na Václavském náměstí.

Kyvadlové vlaky stále pomáhají
Právě kvůli nefunkčnímu metru jezdí zatím kyvadlové vlaky mezi smíchovským a hlavním nádražím a také mezi Běchovicemi a Masarykovým nádražím. České dráhy však jejich provoz od začátku roku omezily, a tak tyto soupravy již nejezdí o víkendech.

Původně měly kyvadlové vlaky jezdit jenom do konce ledna, podle ředitele pražské oblasti Českých drah Aleše Krejčího však budou vypravovány až do doby, než opět pojede metro mezi Zličínem a Černým Mostem. "Domluvili jsme se na tom s magistrátem," řekl Krejčí.

Vlaky, které začnou v polovině února jezdit na celé trase B, však budou projíždět stanice Národní, Náměstí Republiky a Křižíkovu s Invalidovnou v Karlíně. Podle pražského radního pro dopravu Radovana Šteinera proto bude přes Karlín dále jezdit náhradní autobusová linka B1.

"Autobusy tam pojedou určitě do konce března, kdy Křižíkovu s Invalidovnou opět otevřeme," řekl Šteiner.

Podle něj by také mohly už v dubnu začít jezdit přes Karlín i tramvaje, tam však bude záležet na tom, jak rychle opraví dělníci poškozenou kanalizaci pod tramvajovou tratí.

"Pokud tam neobjevíme nějaké další díry v podzemí, tak bychom to měli zvládnout," dodal radní.

Opravy pražského metra budou stát téměř sedm miliard korun.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předseda Sdružení praktických lékařů ČR Petr Šonka (vpravo) a prezident České...
Lékař: Ministr zdravotnictví nadržuje nemocnicím, protesty mohou přitvrdit

Praktičtí lékaři ve středu protestují proti byrokracii a připojili se k nim i lékárníci, aby upozornili na ohroženou dostupnost lékárenské péče. Předseda...  celý článek

Předseda lidovců Pavel Bělobrádek po jednání celostátního výboru KDU-ČSL (18....
Peníze, které necháme rodinám, nikdo nevytuneluje, říká Bělobrádek

Máme své návrhy na pomoc rodinám s dětmi spočítané na šedesát miliard, říká předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek. „Tyto peníze zůstanou v rodinách, nikdo je...  celý článek

Prezidentský kandidát Vratislav Kulhánek na snímku ze srpna 2017.
Kulhánek má nutné podpisy. Chce, aby Češi mohli být na prezidenta opět hrdí

Bývalý šéf automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek získal 23 podpisů poslanců ze šesti stran a může tedy kandidovat na prezidenta republiky. Kandiduje s...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.