Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky už staví na celé trase A

  7:25aktualizováno  7:25
Praha - Vlaky metra opět staví ve stanicích Malostranská a Staroměstská. Poprvé od povodní tak funguje celá trasa A mezi Skalkou a Dejvickou. "Všechno jezdí, vlaky normálně zastavují ve všech stanicích trasy A," potvrdil iDNES dispečer Dopravního podniku. Opravit zbývá ještě šest stanic trasy B.

Trasa A je tak druhou kompletně funkční trasou, kterou se podařilo po srpnových záplavách dát do provozu. První byla v polovině prosince trasa C, kdy se otevřela i stanice Vltavská.

Těsně před otevřením Malostranské a Staroměstské probíhaly v metru zatěžkávací zkoušky. Ještě ve středu museli pracovníci metra za asistence hasičů otestovat protipožární systémy.

"Zkoušky protipožárního zabezpečení dopadly dobře. Vše je v pořádku a nebude proto nutný stálý požární dozor," řekl iDNES šéf hasičů DP Metro Michal Wowesný. Podrobnosti o testech čtěte ZDE.

"Béčko" bude v provozu v únoru
Celá trasa B má začít fungovat v polovině února. Některými stanicemi však budou ještě vlaky projíždět.

Stále se opravuje nejvíce zasažená střední část - stanice Národní třída, Můstek B, Náměstí Republiky, Florenc B, Křižíkova a stanice Invalidovna. Do provozu by ale měly být všechny postupně uvedeny do konce března.

Zličín bude o víkendu bez metra
Zatímco v metru na trase A už zastavují vlaky ve všech stanicích, lidé z Jihozápadního Města a Černého Mostu dál jezdí do centra přeplněnými tramvajemi. Dopravní podnik totiž celou trasu B mezi Zličínem a Černým Mostem zprovozní nejdříve až v polovině února.

Velké množství sutě musí dělníci vyvážet z poškozeného "béčka". To je podle Josefa Kutila z Inženýringu dopravních staveb důvod, proč se otevření trasy proti původnímu plánu asi o tři týdny opozdí.

V sobotu a v neděli budou mít horší cestování do centra lidé ze Stodůlek či Nových Butovic. Mezi Karlovým náměstím a Zličínem totiž vůbec nepojedou soupravy metra.
Lidé z Jihozápadního Města tak budou opět cestovat déle, protože po oba víkendové dny nahradí soupravy podzemní dráhy autobusové linky.

Podle mluvčí Dopravního podniku Michaely Kuchařové pojede mezi Andělem a Zličínem náhradní autobusová linka B1.

"Náhradní spoje budou zastavovat v zastávkách jiných autobusových linek, například na Smíchovském nádraží v zastávce noční pět set jedničky a u Anděla v zastávce linky 123," řekla Kuchařová.

Kyvadlově tak budou jezdit vlaky na trase B pouze mezi Černým Mostem a Palmovkou, kde však lidé musí přestupovat v Kolbenově.

Cesta z Černého Mostu do centra však stále trvá asi třikrát déle než dříve. Zatímco metrem dojel člověk z konečné stanice Černý Most na Můstek zhruba za patnáct minut, nyní mu to s jedním či dvěma přestupy zabere nejméně tři čtvrtě hodiny.

Cestující může vyjet metrem z Černého Mostu na Kolbenovu, kde přestoupí na tramvaj X-B, která ho doveze až na Václavské náměstí. Také by mohl jet metrem až na Palmovku, kde si počká na tramvaje linek 25 nebo X-B, kterými bude pokračovat v cestě do stanice metra Vltavská. Odtud pak dojede do stanice Muzeum a z podzemí vyjde přímo "u svatého Václava" na Václavském náměstí.

Kyvadlové vlaky stále pomáhají
Právě kvůli nefunkčnímu metru jezdí zatím kyvadlové vlaky mezi smíchovským a hlavním nádražím a také mezi Běchovicemi a Masarykovým nádražím. České dráhy však jejich provoz od začátku roku omezily, a tak tyto soupravy již nejezdí o víkendech.

Původně měly kyvadlové vlaky jezdit jenom do konce ledna, podle ředitele pražské oblasti Českých drah Aleše Krejčího však budou vypravovány až do doby, než opět pojede metro mezi Zličínem a Černým Mostem. "Domluvili jsme se na tom s magistrátem," řekl Krejčí.

Vlaky, které začnou v polovině února jezdit na celé trase B, však budou projíždět stanice Národní, Náměstí Republiky a Křižíkovu s Invalidovnou v Karlíně. Podle pražského radního pro dopravu Radovana Šteinera proto bude přes Karlín dále jezdit náhradní autobusová linka B1.

"Autobusy tam pojedou určitě do konce března, kdy Křižíkovu s Invalidovnou opět otevřeme," řekl Šteiner.

Podle něj by také mohly už v dubnu začít jezdit přes Karlín i tramvaje, tam však bude záležet na tom, jak rychle opraví dělníci poškozenou kanalizaci pod tramvajovou tratí.

"Pokud tam neobjevíme nějaké další díry v podzemí, tak bychom to měli zvládnout," dodal radní.

Opravy pražského metra budou stát téměř sedm miliard korun.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Další z rubriky

O slyšení před komisí se přihlásil bývalý šéf fotbalu Miroslav Pelta (22. srpna...
Pelikán zbavil žalobce Zemana mlčenlivosti, před komisí mluvil i Pelta

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán zbavil mlčenlivosti nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana. Rozhodl se k tomu po úterním jednání s poslaneckou komisí,...  celý článek

Farář Kazimierz Plachta v ruinách shořelého dřevěného kostela Božího těla v...
Farář z vypáleného kostela poslal obviněným dopis. Odpouštím vám, píše

Dopis plný duchovního odpuštění a naděje do budoucnosti poslal farář zničeného kostelíku v Gutech na Třinecku dvěma mladým mužům, kteří jsou ze zapálení...  celý článek

Polomy na Šumavě v okolí Nové Pece. Na snímku je silnice do Jeleních Vrchů.
Zákaz vstupu do lesů na Šumavě posvětili úředníci, může jít o život

Do známých turistických lokalit v okolí Nové Pece, Stožce ale i Horní Plané je od úterý zakázáno vstupovat. Lesy jsou nebezpečné kvůli sobotní bouřce, která v...  celý článek

Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší
Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší

Chcete svému drobečkovi zpestřit jídelníček? Soutěžte o balíček plný dobrot.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.