Startovalo se ze tří stanic: z Roztok, Horních Počernic a Úval. Na pomyslnou startovní čáru se postavily řidičky aut a proti nim děti ze tří základních škol.
Začátek závodu byl stanoven na dobu, kdy do stanic vjely pravidelné spoje linek "S".
Zatímco děti se vmáčkly mezi cestující ve vlaku, řidičky usedly za volanty osobních aut. Všechny posádky se musely dostat do haly metra ve stanici Náměstí Republiky.
Po kolejích do práce
Řidiči neměli moc šancí na úspěch, přesto rozdíl v době dojezdu byl hodně překvapivý. Železniční doprava triumfovala na všech trasách rozdílem téměř půl hodiny.
To je jako souboj světovými mítinky ostříleného vytrvalce s netrénovaným smrtelníkem, který jen občas zrychlí krok, když mu ujíždí tramvaj.
Sedmdesát dětí dorazilo do cíle načas – vlaky neměly zpoždění. To posádky aut měly větší potíže. Uvázly v tradiční ranní zácpě a děti mohly oslavovat vítězství.
"Všichni jsme si mysleli, že děti dorazí dřív, ale samotného mě překvapilo, s jak velkým náskokem," gratuloval generální ředitel Českých drah Petr Žaluda, který závodil spolu s dětmi na trase z Roztok.
České dráhy provozují v Praze a ve Středočeském kraji příměstské a městské linky pod označením "S".
Tyto vlaky nabízejí většinou nejrychlejší variantu spojení okrajových čtvrtí nebo obcí kolem Prahy s centrem metropole. Příměstské vlaky mají také přednost před rychlíky, takže již nemívají prakticky žádná zpoždění.
Čtrnáct linek S obsluhuje 139 železničních zastávek a denně převeze 100 tisíc lidí. Na více než polovinu spojů vyrážejí moderní klimatizované soupravy.