Nová trasa IV. B měří šest a půl kilometru a její výstavba už stála více než 7,5 miliardy korun. Další dvě miliardy bude ještě stát dokončení dosud nedostavěných stanic ČKD a Hloubětín a také dostavba dalšího vestibulu ve stanici Vysočanská. Peníze na tuto dostavbu však město zatím nemá, a tak si bude muset pravděpodobně vypůjčit. Až do celkového dokončení všech prací budou vlaky metra stanicemi ČKD a Hloubětín projíždět bez zastavení.
Dopravnímu podniku přineslo otevření dalšího úseku metra i další komplikace, protože na šestadvacet kilometrů dlouhou trasu B nemá k dispozici dostatek vlakových souprav. "V přepravních špičkách proto pojedou ze Zličína až na stanici Černý Most jen dva vlaky ze tří. Každá třetí souprava poveze cestující jen mezi Smíchovským nádražím a a stanicí Českomoravská," uvedl ředitel metra Ladislav Houdek. Tyto problémy mají vyřešit teprve zcela nové soupravy metra, které mají začít vozit cestující v prvním pololetí příštího roku.
Kvůli uvedení do provozu nové části metra Dopravní podnik změnil i trasy některých tramvají a autobusů. Městský dopravce například od dnešního rána zavedl i dvě zcela nové tramvajové linky. Tramvaj číslo 10 jezdí z Ďáblic přes Palmovku, Želivského, I. P. Pavlova a Anděl do Řep, linka 23 jezdí z Malovanky přes Újezd, Národní třídu a Náměstí Míru na Kubánské náměstí.
Nové jsou i dvě autobusové linky. Autobus číslo 190 pojede od Černého Mostu do Dolních Počernic, linka číslo 343 jezdí od nádraží Klánovice-sever do Jiren. Součástí včera otevřeného úseku metra jsou i velkokapacitní záchytná parkoviště u stanice Rajská zahrada a Černý Most. Motoristé z východního okraje a okolí města by měli na těchto parkovištích nechat své vozy a dál pokračovat v jízdě do centra města metrem.