Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky jezdily při zdvižených závorách

  15:30aktualizováno  15:30
Tlumačov, Napajedla - Poměrně dramatické důsledky měla v úterý večer silná bouřka na Otrokovicku. Atmosférické výboje na několik hodin vyřadily z provozu zabezpečovací zařízení Českých drah. Na třech železničních přejezdech pak projížděly vlaky při zdvižených závorách.

„Na přejezdech se mohlo stát za této situace velké neštěstí,“ domnívá se Zdeněk Ševela, který bydlí blízko jednoho z chráněných železničních přejezdů v Tlumačově. Závory se podle něj nestahovaly a varovná signalizace nesvítila přibližně od 19.45 do 22.45 hodin. „Vlaky sice jezdily přes přejezdy pomalu a houkaly, ale řidiči jsou zde zvyklí spoléhat na závory, a když je viděli zvednuté, projížděli přes přejezd poměrně rychle. Proč tam železničáři nepostavili někoho s červenou svítilnou, aby motoristy varoval?“ ptá se Ševela. Myslí si, že na přejezdech mohli zaskočit za železničáře i vojáci z nejbližší posádky.

Podle Ševely byl tento výpadek zabezpečovacího zařízení prvním případem po dokončení nového železničního koridoru. Zabezpečení ochromených přejezdů železničářem s červeným praporkem by považoval za vhodné i mluvčí zlínské policie Ivo Mitáček.

Přednosta železniční stanice Otrokovice Jiří Macho potvrdil, že bouřka skutečně signalizaci na dvou přejezdech v Tlumačově a jednom v Napajedlích vyřadila z provozu. Hovořil dokonce o celkové době poruchy od 18 do jedné hodiny po půlnoci. „Museli jsme přejít na nouzový režim. Některé vlaky měly kvůli němu až hodinové zpoždění,“ uvedl přednosta. Podle něj k takovému poměrně výjimečnému stavu nedochází častěji než jednou do roka.

Nouzový režim znamená, že vlaky mohou projíždět křížení se silnicí rychlostí nejvýše deset kilometrů v hodině. Přesně to stanoví drážní předpisy. To je podle přednosty dostatečné opatření, aby nedošlo ke střetu vozidla s vlakem nebo aby se minimalizovaly jeho následky. „Poslat naše pracovníky s červeným světlem na přejezdy nemůžeme, protože je nemáme ve službě a nedrží ani žádnou pohotovost,“ vysvětluje dopad všech minulých racionalizačních opatření, při nichž dráhy snižovaly počty zaměstnanců.

„Platí obecné zásady, podle kterých řidič musí dbát na přejezdu zvýšené opatrnosti. Situaci, kdy zabezpečovací zařízení přestane fungovat, nikdy nelze vyloučit,“ připomíná policista Mitáček. Zejména když na přejezdu nebliká bílé světlo, nesmí jet řidiči přes koleje a třicet metrů před nimi více než třicetikilometrovou rychlostí, musí se rozhlížet  a být připraven zastavit.

Naštěstí se úterní výpadek zabezpečovací techniky obešel bez nehody.

Autoři:






Hlavní zprávy

Další z rubriky

Manželé Havlovi a Ondřej Kobza otevírají na týden veřejnosti částečně...
VIDEO: Střechu Lucerny zakryla dřevěná podlaha, připomíná palubu parníků

Nový výhled na Prahu po sedm dní nabídne terasa Paláce Lucerna, kterou má pronajatou kavárník Ondřej Kobza. Během rekonstrukce se proměnila celá střecha,...  celý článek

Farma Čapí hnízdo Andreje Babiše u Olbramovic na Benešovsku
Babiš chce od poslanců žádost o vydání, než se vyjádří ke kauze Čapí hnízdo

Předseda hnutí ANO a poslanec Andrej Babiš požádal mandátní a imunitní výbor Sněmovny, aby mu poskytl policejní dokumenty s žádostí o jeho vydání k trestnímu...  celý článek

Karel Srp z Jazzové sekce a spisovatelka Lenka Procházková na tiskové...
Dva a půl milionu lidí jsou kádrováni, jestli jsou košer, řekl Srp

Senátoři nechtějí kohokoli z levice, já nechci senátory, kteří hajlují pro kohokoli, reagoval dlouholetý šéf Jazzové sekce Karel Srp na to, že ho senátoři...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.